Search

Displaying 1 - 30 of 559

Chapter
Šimáně, Michal. Czech minority education in the Czechoslovak Republic : to the everyday life of primary schools in political district Ústí nad Labem : summary. In: Šimáně, Michal. České menšinové školství v Československé republice : ke každodennosti obecných škol v politickém okresu Ústí nad Labem. 2019, pp. 165–168.

Chapter
Havlíčková, Margita. Professional Theatre in Brno between 1668 and 1733. In: Havlíčková, Margita. Berufstheater in Brünn, 1668-1733. 2012, pp. 160.

Chapter
Lojdová, Kateřina. Použitá literatura. In: Lojdová, Kateřina. Zvol si mou cestu! : edukační aktivity subkultury freeganů ve veřejném prostoru. 2014, pp. 120–127.

Chapter
Lukáš, Miroslav. Theater in Mikulov during the era of the Dietrichstein family : (from the end of the 16th century to the Second World War) : summary. In: Lukáš, Miroslav. Divadlo v Mikulově za éry rodu Dietrichsteinů : (od konce 16. století do druhé světové války). 2019, pp. 159–161.

Serial

Chapter
Šeďová, Klára. Summary. In: Šeďová, Klára. Humor ve škole. 2013, pp. 175.

Article
Bárta, Boleslav, Ludvíková, Helena. The difference in emotional irritability between asthmatic and normal children. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1966, vol. 15, iss. I1, pp. 7–12.

Article
Autoři. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. Q, Řada teatrologická a filmologická. 2001, vol. 50, iss. Q4, pp. 157–160.

Article
Rostinsky, Joseph N.. Conceptual models and symbolic perception in Japanese gay text. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. Q, Řada teatrologická a filmologická. 2001, vol. 50, iss. Q4, pp. 143–149.

Article
Široký, Hugo. Psychodrama as a modern instrument of moral education. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1967, vol. 16, iss. I2, pp. 7–14.

Chapter
Mikulová, Iva. Karel Novák : theatre director (1916–1968) : summary. In: Mikulová, Iva. Divadelní režisér Karel Novák (1916–1968). 2017, pp. 231–233.

Chapter
Chlup, Otokar. Summary. In: Chlup, Otokar. Vývoj pedagogických ideí v novém věku. 1925, pp. 200–201.

Chapter
Šalamounová, Zuzana. Summary. In: Šalamounová, Zuzana. Socializace do školního jazyka. 2015, pp. 171–173.

Chapter
Summary. In: Johann Georg Gettner und das barocke Theater zwischen Nikolsburg und Krumau. 2014, pp. 253.

Chapter
Příhodová, Barbora. Výběrová bibliografie. In: Příhodová, Barbora. , Svoboda, Josef. , Burian, Jarka. Scénografie mluví : hovory Jarky Buriana s Josefem Svobodou. 2014, pp. 271–278.

Chapter
Příhodová, Barbora. Summary. In: Příhodová, Barbora. , Svoboda, Josef. , Burian, Jarka. Scénografie mluví : hovory Jarky Buriana s Josefem Svobodou. 2014, pp. 269–270.

Chapter
Liškař, Čestmír. Aim, contents and methods of foreign language teaching : summary. In: Liškař, Čestmír. Cíl, obsah a metody vyučování cizím jazykům. 1974, pp. 95–97.

Chapter
Jůva, Vladimír. Einleitung. In: Jůva, Vladimír. Die ästhetische Erziehung der Jugend. II. 1969, pp. 7–8.

Chapter
Konývková, Tereza. Bibliografie. In: Konývková, Tereza. Tělo v pohybu : performativita sokolského hnutí v období formování moderního českého národa. 2020, pp. 117–124.

Chapter
Konývková, Tereza. The moving body : performativity within the Sokol movement in the period of the formation of the modern Czech nation : summary. In: Konývková, Tereza. Tělo v pohybu : performativita sokolského hnutí v období formování moderního českého národa. 2020, pp. 115–116.

Article
Obsah - Contents. Studia paedagogica. 2012, vol. 17, iss. 2, pp. 3–4.

Article
Obsah - Contents. Studia paedagogica. 2014, vol. 19, iss. 2, pp. 3–4.

Article
Obsah - Contents. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 1, pp. 3–4.

Article
Contents. Studia paedagogica. 2021, vol. 26, iss. 4, pp. 3.

Article
Mandinach, Ellen B., Jimerson, Jo Beth. Data ethics in education: a theoretical, practical, and policy issue. Studia paedagogica. 2021, vol. 26, iss. 4, pp. 9–26.

Article
Fernandes, Venesser. Exploring leadership influence within data-informed decision-making practices in Australian independent schools. Studia paedagogica. 2021, vol. 26, iss. 4, pp. 139–159.

Article
Fjørtoft, Henning, Morud, Elin Bø. Assessment decision making in vocational education and training. Studia paedagogica. 2021, vol. 26, iss. 4, pp. 119–137.

Article
Groß Ophoff, Jana, Egger, Christina. Assessment of German and Austrian students' Educational Research Literacy: validation of a competency test based on cross-national comparisons. Studia paedagogica. 2021, vol. 26, iss. 4, pp. 27–45.

Article
Gutwirth, Gila, Goffin, Evelyn, Vanhoof, Jan. Sensemaking unraveled: how teachers process school performance feedback data. Studia paedagogica. 2021, vol. 26, iss. 4, pp. 67–97.

Article
Vanlommel, Kristin, Pol, Milan. Editorial. Studia paedagogica. 2021, vol. 26, iss. 4, pp. 5–8.