Search
Displaying 1 - 30 of 477
Article
Bárta, Boleslav, Ludvíková, Helena.
The difference in emotional irritability between asthmatic and normal children. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1966, vol. 15, iss. I1, pp. 7–12.
Article
Široký, Hugo.
Psychodrama as a modern instrument of moral education. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1967, vol. 16, iss. I2, pp. 7–14.
Article
Vykypěl, Bohumil, Rabus, Achim.
From giving to existence: on one remarkable grammaticalization pathway. Linguistica Brunensia. 2011, vol. 59, iss. 1-2, pp. 183–187.
Article
Rákosi, György.
The definite article and anaphoric possessors in Hungarian. Linguistica Brunensia. 2017, vol. 65, iss. 2, pp. 21–33.
Article
Sukač, Roman.
The first accentual law in Balto-Slavic. Linguistica Brunensia. 2011, vol. 59, iss. 1-2, pp. 83–109.
Serial
Chapter
Lamprecht, Arnošt.
The common slavonic : summary. In: Lamprecht, Arnošt. Praslovanština.
1987, pp. 191–193.
Chapter
Haváč, Ondřej.
Závěrečné shrnutí. In: Haváč, Ondřej. Exil a identita : posrpnový exil v Rakousku a Švýcarsku.
2022, pp. 234–243.
Chapter
Haváč, Ondřej.
Bibliografie. In: Haváč, Ondřej. Exil a identita : posrpnový exil v Rakousku a Švýcarsku.
2022, pp. 249–261.
Chapter
Haváč, Ondřej.
Exile and identity : the post-Prague Spring exile in Austria and Switzerland : summary. In: Haváč, Ondřej. Exil a identita : posrpnový exil v Rakousku a Švýcarsku.
2022, pp. 244–248.
Chapter
Fasora, Lukáš, Hanuš, Jiří.
Myth: an attempt at understanding university history. In: Fasora, Lukáš. , Hanuš, Jiří. Myths and traditions of Central European university culture.
2019, pp. 10–19.
Chapter
Fasora, Lukáš, Hanuš, Jiří.
The myth of autonomous university governance. In: Fasora, Lukáš. , Hanuš, Jiří. Myths and traditions of Central European university culture.
2019, pp. 159–187.
Chapter
Fasora, Lukáš, Hanuš, Jiří.
The myth of contributing to society. In: Fasora, Lukáš. , Hanuš, Jiří. Myths and traditions of Central European university culture.
2019, pp. 125–158.
Chapter
Fasora, Lukáš, Hanuš, Jiří.
The history of university culture and some current issues. In: Fasora, Lukáš. , Hanuš, Jiří. Myths and traditions of Central European university culture.
2019, pp. 208–221.
Chapter
Fasora, Lukáš, Hanuš, Jiří.
The myth of university freedom. In: Fasora, Lukáš. , Hanuš, Jiří. Myths and traditions of Central European university culture.
2019, pp. 20–37.
Chapter
Fasora, Lukáš, Hanuš, Jiří.
The myth of the unified university. In: Fasora, Lukáš. , Hanuš, Jiří. Myths and traditions of Central European university culture.
2019, pp. 69–105.
Chapter
Fasora, Lukáš, Hanuš, Jiří.
Myth and traditions of Central European university culture : (an introduction for international readers). In: Fasora, Lukáš. , Hanuš, Jiří. Myths and traditions of Central European university culture.
2019, pp. 7–9.
Chapter
Fasora, Lukáš, Hanuš, Jiří.
The myth of territory. In: Fasora, Lukáš. , Hanuš, Jiří. Myths and traditions of Central European university culture.
2019, pp. 188–207.
Chapter
Fasora, Lukáš, Hanuš, Jiří.
Name index. In: Fasora, Lukáš. , Hanuš, Jiří. Myths and traditions of Central European university culture.
2019, pp. 242–245.
Chapter
Fasora, Lukáš, Hanuš, Jiří.
The myth of indisputable foundations. In: Fasora, Lukáš. , Hanuš, Jiří. Myths and traditions of Central European university culture.
2019, pp. 106–124.
Chapter
Fasora, Lukáš, Hanuš, Jiří.
Bibliography and sources. In: Fasora, Lukáš. , Hanuš, Jiří. Myths and traditions of Central European university culture.
2019, pp. 224–241.
Chapter
Fasora, Lukáš, Hanuš, Jiří.
The Humboldtian myth. In: Fasora, Lukáš. , Hanuš, Jiří. Myths and traditions of Central European university culture.
2019, pp. 38–68.
Chapter
Hlubinková, Zuzana.
Summary. In: Hlubinková, Zuzana. Tvoření slov ve východomoravských nářečích.
2010, pp. 263–264.
Chapter
Šalamounová, Zuzana.
Summary. In: Šalamounová, Zuzana. Socializace do školního jazyka.
2015, pp. 171–173.
Chapter
Zounek, Jiří.
E-learning – one of the forms of learning in modern society (summary). In: Zounek, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti.
2009, pp. 145–148.
Chapter
Zounek, Jiří.
Literatura. In: Zounek, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti.
2009, pp. 149–159.
Chapter
Záleská, Klára.
Bibliografie. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe.
2020, pp. 132–152.
Chapter
Záleská, Klára.
Immigrant children's support of their school adaptation : an insight into the Czech and Norwegian practice : summary. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe.
2020, pp. 130–131.
Chapter
Záleská, Klára.
Seznamy. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe.
2020, pp. 153–155.
Chapter
Chlup, Otokar.
Investigation of psychical manifestations of defective school-childern : summary. In: Chlup, Otokar. Výzkum duševních projevů u dětí méně schopných.
1925, pp. 105–108.