Search
Displaying 1 - 30 of 115
Article
Penninckx, Maarten, Quintelier, Amy, Vanhoof, Jan, De Maeyer, Sven, Van Petegem, Peter.
Delphi study on standardized systems to monitor student learning outcomes in Flanders: mechanisms for building trust and/or control?. Studia paedagogica. 2017, vol. 22, iss. 2, pp. 9–31.
Article
Gerhartz-Reiter, Sabine.
Success and failure in educational careers: a typology. Studia paedagogica. 2017, vol. 22, iss. 2, pp. 135–152.
Article
Kalenda, Jan, Kočvarová, Ilona.
Proměny bariér ke vzdělávání dospělých v České republice: 2005–2015. Studia paedagogica. 2017, vol. 22, iss. 3, pp. 69–89.
Article
Majcík, Martin.
Komunikační struktury v kruhovém uspořádání školní třídy v semináři etické výchovy. Studia paedagogica. 2017, vol. 22, iss. 3, pp. 159–176.
Article
Harvánková, Klára.
O úspěšnosti slaďování rodičovství a studia doktorských studentek s malými dětmi. Studia paedagogica. 2017, vol. 22, iss. 3, pp. 91–119.
Article
Černá, Monika, Píšová, Michaela, Vlčková, Kateřina.
Vliv klinické zkušenosti na profesní rozvoj studentů učitelství. Studia paedagogica. 2017, vol. 22, iss. 3, pp. 41–68.
Article
Vlčková, Kateřina, Mareš, Jan, Ježek, Stanislav, Šalamounová, Zuzana.
Báze moci učitele: česká adaptace dotazníku Teacher Power Use Scale. Studia paedagogica. 2017, vol. 22, iss. 1, pp. 87–112.
Article
Kunos, Nora.
Školní vyhoření u maďarských středoškoláků a odpovědnost učitele při prevenci – nový aspekt učitelských kompetencí. Studia paedagogica. 2017, vol. 22, iss. 1, pp. 55–66.
Article
Paulík, Karel.
Některé psychologické souvislost i hodnocení smyslu vlastní práce učiteli. Studia paedagogica. 2017, vol. 22, iss. 3, pp. 9–24.
Article
Wubbels, Theo, Novotný, Petr, Švaříček, Roman.
O smyslu pedagogického výzkumu: rozhovor s Theem Wubbelsem. Studia paedagogica. 2017, vol. 22, iss. 3, pp. 149–157.
Article
Sedláčková, Jana.
Osvojování dovednosti čtení očima matek žáků 1. tříd. Studia paedagogica. 2017, vol. 22, iss. 3, pp. 121–148.
Article
Call for papers : Studia Paedagogica 23:4, 2018 : Issue topic: Digital youth and their ways of learning. Studia paedagogica. 2017, vol. 22, iss. 3, pp. 177–179.
Article
Rozkovcová, Andrea, Urbánek, Petr.
Fluktuace učitelů: vybrané zahraniční teorie a výzkumné přístupy. Studia paedagogica. 2017, vol. 22, iss. 3, pp. 25–40.
Article
Cappelletti, Loredana.
McDonald, Katherine (2015). Oscan in southern Italy and Sicily. Evaluating language contact in a fragmentary corpus. Graeco-Latina Brunensia. 2017, vol. 22, iss. 1, pp. 237–241.
Article
Knapková, Kristýna.
The lexicographical experiments of Korais and Gazis. Graeco-Latina Brunensia. 2017, vol. 22, iss. 1, pp. 111–118.
Article
Martzloff, Vincent, Machajdíková, Barbora.
Structures strophiques dans la poésie épigraphique de l'Italie ancienne: inscription latine archaïque du duenos (CIL I2 4), épitaphe pélignienne de la pristafalacirix (ST Pg 9, Corfinium). Graeco-Latina Brunensia. 2017, vol. 22, iss. 1, pp. 147–163.
Article
Marciniak, Przemysław Tadeusz.
Lucian in Byzantine Hades – a note on the Lucianic cento. Graeco-Latina Brunensia. 2017, vol. 22, iss. 1, pp. 125–133.
Article
Guseva, Irina L., Rybakov, Vladimir V..
Before Orbis Pictus : some notes on Comenius' Latin textbooks. Graeco-Latina Brunensia. 2017, vol. 22, iss. 1, pp. 69–79.
Article
Martínez, Javier.
Political consequences of the Plague of Athens. Graeco-Latina Brunensia. 2017, vol. 22, iss. 1, pp. 135–146.
Article
Galzerano, Manuel.
Ending with world destruction: a closural device in Lucretius' De Rerum Natura and its influence on later Latin poetry. Graeco-Latina Brunensia. 2017, vol. 22, iss. 1, pp. 43–55.
Article
Düchting, Reinhard.
Mittel- und Neulateinische Philologie: Geschichte, Aufgabe und Erinnerung. Graeco-Latina Brunensia. 2017, vol. 22, iss. 1, pp. 227–231.
Article
Nijhawan, Subin.
Bridging the gap between theory and practice with design-based action research. Studia paedagogica. 2017, vol. 22, iss. 4, pp. 9–29.
Article
Symeonidis, Vasileios.
Weaving the threads of a continuum: teacher education in Hungary from the perspective of European developments. Studia paedagogica. 2017, vol. 22, iss. 4, pp. 131–149.