Search
Displaying 1 - 30 of 2922
Article
Kubart, Tomáš.
"A teď jste všechno zkazili!" : CampQ. Theatralia. 2019, vol. 22, iss. 2, pp. 267–269.
Article
Šlaisová, Eva.
"Aktualisace" in English scholarly literature : interpretation, ignorance, and misunderstanding. Theatralia. 2012, vol. 15, iss. 2, pp. 154–167.
Article
Häußermann, Julia.
"Alle raus!" – von rechtspopulistischen Feind(zerr)bildern : ein Vergleich der Bremer, Dresdner und Potsdamer Inszenierung nach Jaroslav Rudišs Roman Nationalstraße. Theatralia. 2021, vol. 24, iss. 2, pp. 96–115.
Article
Havlíčková Kysová, Šárka.
"Asian" theatre sign : its potential and its limits in the history of the Czech Structuralist thought. Theatralia. 2012, vol. 15, iss. 2, pp. 89–99.
Article
Kubart, Tomáš.
"Avant-garde, Marmelade!" : Christoph Schlingensief a avantgarda. Theatralia. 2023, vol. 26, iss. 2, pp. 248–254.
Article
Vrbová, Jana.
"Co mi ve škole vadí víc, podvádění, či klamání?" : postoje žáků k nečestnému chování ve škole v kontextu školního podvádění. Studia paedagogica. 2013, vol. 18, iss. 2-3, pp. 93–107.
Article
Havlíčková Kysová, Šárka.
"Čeho se vítěz může bát?". Theatralia. 2024, vol. 27, iss. 1, Supplementum, pp. 7–8.
Article
Kaščák, Ondrej.
"...daj mi rúčku, ty sa usmej, budeme sa spolu hrať" – telesné performácie ako interakčný faktor v sociálnych vzťahoch detí. Studia paedagogica. 2009, vol. 14, iss. 1, pp. 13–26.
Article
Lazorčáková, Tatjana.
"Genealogické" souvislosti divadelních koncepcí : Divadlo Petra Bezruče v Ostravě a Činoherní klub v Praze. Theatralia. 2013, vol. 16, iss. 1, pp. 64–80.
Article
Ule, Mirjana, Živoder, Andreja.
"Good" parenting : parental support in education as a factor in inequality. Studia paedagogica. 2023, vol. 28, iss. 2, pp. 11–28.
Article
Ambros, Veronika, Switzky, Lawrence.
"Hungry for interpretation" : Woyzeck on the Highveld and the polyphony of performance. Theatralia. 2019, vol. 22, iss. 2, Supplementum, pp. 39–58.
Article
Jarvoll, Agnieszka B..
"I'll have everything in diamonds!": students' experiences with minecraft at school. Studia paedagogica. 2018, vol. 23, iss. 4, pp. 67–89.
Article
Langer-Osuna, Jennifer M., Chavez, Rosa, Kwon, Faith, Malamut, Jim, Gargroetzi, Emma, Lange, Kimiko, Ramirez, Jesse.
"I'm telling!" : exploring sources of peer authority during a K-2 collaborative mathematics activity. Studia paedagogica. 2021, vol. 26, iss. 2, pp. 97–111.
Article
Wickberg Hugerth, Mattias, Nouri, Jalal, Åkerfeldt, Anna.
"I should, but I don't feel like it" : overcoming obstacles in upper secondary students' self-regulation using learning analytics. Studia paedagogica. 2023, vol. 28, iss. 3, pp. 89–111.
Article
Brandejská, Zdeňka.
"...jako by veškerá řeč kapitulovala před pohybem..." : kritické přístupy ke hře Briana Friela Dancing at Lughnasa / Tanec na konci léta. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. Q, Řada teatrologická. 2005, vol. 54, iss. Q8, pp. 23–32.
Article
Bergnell Karlsson, Anneli.
"Let's pretend this [orange] is you!" : preschool children making meaning of a multimodal illustration offered at a Swedish Science Center. Studia paedagogica. 2015, vol. 20, iss. 4, pp. 139–153.
Article
Musilová, Martina.
"Nejsem politický tribun, ani herec..." : modelový příklad divadelních diskusí v divadle Semafor v listopadových dnech roku 1989. Theatralia. 2009, vol. 12, iss. 1-2, pp. 4–18.
Article
Kašparová, Barbora.
"Dít se" není zas tak málo. Theatralia. 2015, vol. 18, iss. 1, pp. 199–201.
Article
Škrobánková, Klára, Drábek, Pavel, Eubanks Winkler, Amanda.
"Performance can reveal paths forward": interview with Amanda Eubanks Winkler. Theatralia. 2021, vol. 24, iss. 1, pp. 255–261.
Article
Gajdoš, Július.
"Pohřbené dítě" Sama Sheparda a symbolický předmět "x". Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. Q, Řada teatrologická a filmologická. 1999, vol. 48, iss. Q2, pp. 59–79.
Article
Pšenička, Martin.
"Protloukání se pustinou" : koloniální počátky divadla v Kanadě. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. Q, Řada teatrologická. 2006, vol. 55, iss. Q9, pp. 115–128.
Article
Brenna, Dwayne.
"Rapturously Encored" : R.B. Nevitt's account of NWMP theatricals at Fort Macleod. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. Q, Řada teatrologická. 2004, vol. 53, iss. Q7, pp. 127–136.
Article
van Hensbergen, Claudine.
The "Scaene of Elysium": painters, plaintiffs and paradise in John Dryden's Tyrannick Love (1669). Theatralia. 2021, vol. 24, iss. 1, pp. 11–33.
Article
Gobbo, Francesca.
"Send in the clowns!", or the Imagination at work: the narratives of three pediatric ward clowns. Studia paedagogica. 2014, vol. 19, iss. 4, pp. 101–120.
Article
Calvi, Lisanna.
"This may appear unmanly Tenderness". Homosocial bonds and (un)ruly women in George Granville's The Jew of Venice (1701). Theatralia. 2021, vol. 24, iss. 1, pp. 61–77.
Article
Satková, Naďa.
"Theatrology at a crossroads": notes from a conference. Theatralia. 2014, vol. 17, iss. 2, pp. 247–249.
Chapter
Neuhuber, Christian.
"Unßer Gethreẅer lieber Johann Geörg Gettner" : zum Leben des Prinzipals der Eggenbergischen Hofkomödianten. In: Johann Georg Gettner und das barocke Theater zwischen Nikolsburg und Krumau.
2014, pp. 9–19.
Article
Fonseca, Lars.
"Všichni vědí, že opisovat se nemá, ale stejně to každý dělá" : pedagogický pohled na paradoxy "férového" opisování. Studia paedagogica. 2013, vol. 18, iss. 2-3, pp. 73–92.
Article
Grant, Teresa.
"With old plays you have so long been cloyed": James Shirley's influence on Aphra Behn. Theatralia. 2021, vol. 24, iss. 1, pp. 43–60.