Search

Displaying 1 - 30 of 41

Chapter
Vykypěl, Bohumil. Tituli Slavici. In: Vykypěl, Bohumil. Studie k šlechtickým titulům v germánských, slovanských a baltských jazycích : etymologie jako pomocná věda historická. 2004, pp. 88–180.

Chapter
Osolsobě, Klára. The morphology of the Czech verb and verb derived nouns and adjectives as a problem of the formal description and automatic analysis of the Czech language. In: Osolsobě, Klára. Morfologie českého slovesa a tvoření deverbativ jako problém strojové analýzy češtiny. 2011, pp. 193–194.

Chapter
Lamprecht, Arnošt. The common slavonic : summary. In: Lamprecht, Arnošt. Praslovanština. 1987, pp. 191–193.

Chapter
Chloupek, Jan. The changing dichotomy between informal and formal utterance : summary. In: Chloupek, Jan. Dichotomie spisovnosti a nespisovnosti. 1986, pp. 117–121.

Chapter
Majcík, Martin. Teacher's error management behavior during whole class interaction : summary. In: Majcík, Martin. Práce učitele s žákovskou chybou v komunikaci s celou třídou. 2022, pp. 118–120.

Chapter
Table of contents. In: Křístek, Michal. A comparison of 20th century theories of style (in the context of Czech and British scholarly discourses). 2012, pp. 7–8.

Chapter
Chlup, Otokar. Summary. In: Chlup, Otokar. Vývoj pedagogických ideí v novém věku. 1925, pp. 200–201.

Chapter
Šeďová, Klára. Summary. In: Šeďová, Klára. Humor ve škole. 2013, pp. 175.

Chapter
Hlubinková, Zuzana. Summary. In: Hlubinková, Zuzana. Tvoření slov ve východomoravských nářečích. 2010, pp. 263–264.

Chapter
Šalamounová, Zuzana. Summary. In: Šalamounová, Zuzana. Socializace do školního jazyka. 2015, pp. 171–173.

Chapter
Rusínová, Zdenka. Summary. In: Rusínová, Zdenka. Tvoření staročeských adverbií. 1984, pp. 126–127.

Chapter
Záleská, Klára. Seznamy. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe. 2020, pp. 153–155.

Chapter
Pol, Milan. Použitá literatura a prameny. In: Pol, Milan. Waldorfské školy : izolovaná alternativa, nebo zajímavý podnět pro jiné školy?. 1995, pp. 149–165.

Chapter
Lojdová, Kateřina. Použitá literatura. In: Lojdová, Kateřina. Zvol si mou cestu! : edukační aktivity subkultury freeganů ve veřejném prostoru. 2014, pp. 120–127.

Chapter
Dufková, Kristýna. Olší, Nusperg, Růžodol : names of some woody plants in the chosen Czech place names : summary. In: Dufková, Kristýna. Olší, Nusperg, Růžodol : názvy dřevin v sídelních jménech českých zemí. 2021, pp. 267–269.

Chapter
Obsah. In: Grepl, Miroslav. Emocionálně motivované aktualizace v syntaktické struktuře výpovědi. 1967, pp. 150–151.

Chapter
Obsah. In: Osolsobě, Klára. Morfologie českého slovesa a tvoření deverbativ jako problém strojové analýzy češtiny. 2011, pp. 7–10.

Chapter
Zounek, Jiří. Literatura. In: Zounek, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. 2009, pp. 149–159.

Chapter
Ziková, Markéta. Literatura. In: Ziková, Markéta. Úvod do slabičné typologie. 2014, pp. 88–91.

Chapter
Juhaňák, Libor. Learning analytics and educational data mining in the context of learning management systems : summary. In: Juhaňák, Libor. Analytika učení a data mining ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky. 2023, pp. 195–197.

Chapter
Chlup, Otokar. Investigation of psychical manifestations of defective school-childern : summary. In: Chlup, Otokar. Výzkum duševních projevů u dětí méně schopných. 1925, pp. 105–108.

Chapter
Křístek, Michal. Introduction. In: Křístek, Michal. A comparison of 20th century theories of style (in the context of Czech and British scholarly discourses). 2012, pp. 9–10.

Chapter
Záleská, Klára. Immigrant children's support of their school adaptation : an insight into the Czech and Norwegian practice : summary. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe. 2020, pp. 130–131.

Chapter
Zounek, Jiří. E-learning – one of the forms of learning in modern society (summary). In: Zounek, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. 2009, pp. 145–148.

Chapter
Jůva, Vladimír. Einleitung. In: Jůva, Vladimír. Die ästhetische Erziehung der Jugend. II. 1969, pp. 7–8.

Chapter
Křístek, Michal. Czech theories of style. In: Křístek, Michal. A comparison of 20th century theories of style (in the context of Czech and British scholarly discourses). 2012, pp. 11–45.

Chapter
Šimáně, Michal. Czech minority education in the Czechoslovak Republic : to the everyday life of primary schools in political district Ústí nad Labem : summary. In: Šimáně, Michal. České menšinové školství v Československé republice : ke každodennosti obecných škol v politickém okresu Ústí nad Labem. 2019, pp. 165–168.

Chapter
Křístek, Michal. Conclusions and possibilities for further research. In: Křístek, Michal. A comparison of 20th century theories of style (in the context of Czech and British scholarly discourses). 2012, pp. 95–103.

Chapter
Křístek, Michal. Comparison of Czech and British theories of style. In: Křístek, Michal. A comparison of 20th century theories of style (in the context of Czech and British scholarly discourses). 2012, pp. 66–94.