Search
Displaying 1 - 30 of 96
Article
Ciampi Matulová, Jitka.
Známý neznámý Emil Pirchan. Theatralia. 2022, vol. 25, iss. 2, pp. 175–177.
Chapter
Majcík, Martin.
Závěr. In: Majcík, Martin. Práce učitele s žákovskou chybou v komunikaci s celou třídou.
2022, pp. 111–117.
Article
Šalamounová, Zuzana.
Základní školy v procesu adaptace na výuku na dálku : vícepřípadová studie. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 1, pp. 35–66.
Article
Filagová, Markéta.
Základná škola ako perlorodka : prípadová štúdia prevzatia a spracovania národného testovania školskými aktérmi. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 3, pp. 33–62.
Article
Dueggeli, Albert.
Youth at risk in higher levels of upper secondary education : a supportive intervention to prevent school failure and drop out. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 4, pp. 101–114.
Article
Plassard, Didier.
Western European avant-garde theatre and puppetry : a reappraisal. Theatralia. 2022, vol. 25, iss. 1, pp. 13–26.
Article
Pavlasová, Lenka, Robová, Jarmila, Uličná, Klára, Vondrová, Naďa, Stará, Jana, Novotná, Magdalena.
Vliv přípravného studia učitelů na rozvoj jejich profesního vidění. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 1, pp. 13–33.
Article
Švaříček, Roman.
Věda je jen jedna : editorial. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 1, pp. 5–11.
Chapter
Majcík, Martin.
Úvod. In: Majcík, Martin. Práce učitele s žákovskou chybou v komunikaci s celou třídou.
2022, pp. 7–10.
Article
Lehesvuori, Sami, Ketonen, Laura, Hähkiöniemi, Markus.
Utilizing informal formative assessment and dialogicity during reflections on educational dialogue in mathematics. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 2, pp. 55–75.
Article
Gal, Petr.
Typologies of early school leavers from secondary education : a review study. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 4, pp. 141–161.
Article
Foellmer, Susanne, Pavlišová, Jitka.
Tracing dance: expanding archives, contemporary witnesses, and other modes of re-producing embodied knowledge : interview with Susanne Foellmer. Theatralia. 2022, vol. 25, iss. 2, pp. 115–128.
Article
Raiterová, Eliška.
To provide, not to direct : perceiving from the position of fragility. Theatralia. 2022, vol. 25, iss. 1, pp. 185–187.
Article
Turzíková, Tereza.
Theatrical mind: from tradition to new frontiers. Theatralia. 2022, vol. 25, iss. 2, pp. 183–185.
Article
Nekardová, Barbora.
The role of peer learning among university teachers in integrating digital technologies into higher education teaching. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 2, pp. 131–149.
Article
Foellmer, Susanne.
The archival turn in dance/studies : reflections on (corporeal) archives and documents : (reprint). Theatralia. 2022, vol. 25, iss. 2, pp. 129–147.
Article
Hanáčková, Andrea.
Tendons, meat, fat : the invisible body in the liminal space of podcasting. Theatralia. 2022, vol. 25, iss. 2, pp. 62–80.
Article
Veselovska, Hanna.
Technicism in the Ukrainian avant-garde theatre : a clash of meanings and forms. Theatralia. 2022, vol. 25, iss. 1, pp. 27–43.
Chapter
Majcík, Martin.
Teacher's error management behavior during whole class interaction : summary. In: Majcík, Martin. Práce učitele s žákovskou chybou v komunikaci s celou třídou.
2022, pp. 118–120.
Article
Hlaďo, Petr, Novotný, Petr, Schuchart, Claudia.
Success and failure in upper secondary education : editorial. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 4, pp. 5–9.
Article
Toporišič, Tomaž.
The Slovene historical avant-garde and Europe in crisis. Theatralia. 2022, vol. 25, iss. 1, pp. 65–86.
Chapter
Majcík, Martin.
Seznamy. In: Majcík, Martin. Práce učitele s žákovskou chybou v komunikaci s celou třídou.
2022, pp. 133.
Chapter
Majcík, Martin.
Rozhodování učitelů v chybové situaci. In: Majcík, Martin. Práce učitele s žákovskou chybou v komunikaci s celou třídou.
2022, pp. 104–110.
Article
Poláček, Vojtěch.
Rondokubistická scénografie? : charakteristiky stylu a hledání jeho příkladů na českých jevištích. Theatralia. 2022, vol. 25, iss. 2, pp. 81–114.
Article
Smith, Kari, Brücknerová, Karla.
Rethinking the essential questions in higher education : editorial. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 2, pp. 5–7.
Chapter
Majcík, Martin.
Rejstřík. In: Majcík, Martin. Práce učitele s žákovskou chybou v komunikaci s celou třídou.
2022, pp. 134–135.
Article
Veselovska, Hanna, Ruban, Viktor.
Reconstructing the glorious past : Bronislava Nijinska's School of Movement. Theatralia. 2022, vol. 25, iss. 2, pp. 203–222.
Article
Pivarč, Jakub.
Psychometrické vlastnosti dotazníku The Teacher Efficacy for Inclusive Practices (TEIP) : adaptace české verze škály u učitelů mateřských škol. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 1, pp. 125–152.
Article
Sládek, Ondřej.
První monografie o české problémové dramatice. Theatralia. 2022, vol. 25, iss. 2, pp. 162–166.