Search
Displaying 1 - 30 of 134
Chapter
Majcík, Martin.
Závěr. In: Majcík, Martin. Práce učitele s žákovskou chybou v komunikaci s celou třídou.
2022, pp. 111–117.
Article
Šalamounová, Zuzana.
Základní školy v procesu adaptace na výuku na dálku : vícepřípadová studie. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 1, pp. 35–66.
Article
Filagová, Markéta.
Základná škola ako perlorodka : prípadová štúdia prevzatia a spracovania národného testovania školskými aktérmi. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 3, pp. 33–62.
Article
Pillinger, Renate Johanna.
Wunder Jesu auf ausgewählten (römischen) Zwischengoldgläsern. Convivium. 2022, vol. 9, iss. Supplementum 2, pp. 138–155.
Article
Pavlasová, Lenka, Robová, Jarmila, Uličná, Klára, Vondrová, Naďa, Stará, Jana, Novotná, Magdalena.
Vliv přípravného studia učitelů na rozvoj jejich profesního vidění. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 1, pp. 13–33.
Article
Švaříček, Roman.
Věda je jen jedna : editorial. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 1, pp. 5–11.
Chapter
Majcík, Martin.
Úvod. In: Majcík, Martin. Práce učitele s žákovskou chybou v komunikaci s celou třídou.
2022, pp. 7–10.
Article
Lehesvuori, Sami, Ketonen, Laura, Hähkiöniemi, Markus.
Utilizing informal formative assessment and dialogicity during reflections on educational dialogue in mathematics. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 2, pp. 55–75.
Article
Aimone, Marco.
Two Byzantine capitals "with pine cones at their corners" and their monograms : technical, stylistic, and historical observations. Convivium. 2022, vol. 9, iss. Supplementum 2, pp. 120–137.
Article
Lešák, Martin F..
Transforming a desert, claiming the domain : the early medieval landscape of Conques. Convivium. 2022, vol. 9, iss. 1, pp. 148–167.
Article
Mikulová, Jana.
The variability of late Latin authors' means for marking direct discourse. Convivium. 2022, vol. 9, iss. Supplementum 2, pp. 48–59.
Article
Nekardová, Barbora.
The role of peer learning among university teachers in integrating digital technologies into higher education teaching. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 2, pp. 131–149.
Article
Wiewiorowski, Jacek.
The insigne of the proconsul of Africa : maritime shipping depictions in the Notitia Dignitatum. Convivium. 2022, vol. 9, iss. 2, pp. 14–25.
Article
Veszprémi, Nóra.
The Great Book Theft. Art East Central. 2022, vol. [2], iss. 2, pp. 181–185.
Chapter
Majcík, Martin.
Teacher's error management behavior during whole class interaction : summary. In: Majcík, Martin. Práce učitele s žákovskou chybou v komunikaci s celou třídou.
2022, pp. 118–120.
Article
Foletti, Ivan.
Spaces for Miracles : constructing sacred space through the body, from Conques to the Mediterranean, and beyond. Convivium. 2022, vol. 9, iss. 1, pp. 168–185.
Article
Valeš, Tomáš.
Snění o Maulbertschovi : Ivo Krsek (1922–1993) a objevování "rakouského" barokního malířství ve střední Evropě. Opuscula historiae artium. 2022, vol. 71, iss. 1-2, pp. 7–15.
Chapter
Majcík, Martin.
Seznamy. In: Majcík, Martin. Práce učitele s žákovskou chybou v komunikaci s celou třídou.
2022, pp. 133.
Article
Rossi Vairo, Giulia.
Seeing double in Odivelas : nuns and monks at the Monastery of St Dinis, a royal pantheon in late medieval Portugal. Convivium. 2022, vol. 9, iss. Supplementum 1, pp. 76–91.
Chapter
Majcík, Martin.
Rozhodování učitelů v chybové situaci. In: Majcík, Martin. Práce učitele s žákovskou chybou v komunikaci s celou třídou.
2022, pp. 104–110.
Article
Benešovská, Klára.
Royal nunneries in Czech lands : their specificity and research perspectives. Convivium. 2022, vol. 9, iss. Supplementum 1, pp. 156–163.
Article
Michalsky, Tanja, Rywiková, Daniela, Scirocco, Elisabetta.
Royal nunneries at the center of medieval Europe : art, architecture, aesthetics (13th–14th centuries). Convivium. 2022, vol. 9, iss. Supplementum 1, pp. 10–19.
Article
Smith, Kari, Brücknerová, Karla.
Rethinking the essential questions in higher education : editorial. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 2, pp. 5–7.
Chapter
Majcík, Martin.
Rejstřík. In: Majcík, Martin. Práce učitele s žákovskou chybou v komunikaci s celou třídou.
2022, pp. 134–135.
Article
Gabowitsch, Mischa.
Red Army monuments in Poland from creation to destruction. Art East Central. 2022, vol. [2], iss. 2, pp. 159–167.
Article
Pivarč, Jakub.
Psychometrické vlastnosti dotazníku The Teacher Efficacy for Inclusive Practices (TEIP) : adaptace české verze škály u učitelů mateřských škol. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 1, pp. 125–152.
Article
Majcík, Martin.
Produktivní práce učitele s žákovskou chybou při komunikaci s celou třídou. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 1, pp. 67–91.