[2] BOGATYREV, Petr. 1973. Ľudové divadlo české a slovenské. Praha: Tatran, 1973.
[3] CAILLOIS, Roger. 1998. Hry a lidé: Maska a závrať. Praha: Nakladatelství Studia Ypsilon, 1998.
[4] ELIADE, Mircea. 1993. Mýtus o věčném návratu: archetypy a opakování. Přel. Eva Streibingerová. Praha: ISE, 1993.
[5] ERIKSEN, Thomas Hylland. 2007. Antropologie multikulturních společností: rozumět identitě. Přel. Tereza Kuldová a Marek Jakoubek. Praha: Triton, 2007.
[6] GEERTZ, Clifford. 2000. Interpretace kultur: vybrané eseje. Přel. Hana Červinková, Václav Hubinger a Hedvika Humlíčková. Praha: Sociologické nakladatelství, 2000.
[7] HUIZINGA, Johan. 1971. Homo ludens: o původu kultury ve hře. Praha: Mladá Fronta, 1971.
[8] INGLIS, Fred. 2000. Clifford Geertz: Culture, Custom and Ethics. Cambridge: Polity Press and Blac-kwell Publishers, 2000.
[10] SCHECHNER, Richard. 1994 [1973]. New and expanded environmental theater. New York: Applause, 1994.
[11] SCHECHNER, Richard. 1977. Entertainment theater: Performances writes Schechner. Ed. Mady Sx-human. New York: Seabury Press, 1977.
[12] STENSLAND, Sigbjørn. 1986. Ritus, mythos and symbol in religion: a study in the philosophy of Ernst Cassier. Uppsala: Uppsala University, 1986.
[13] TURNER, Victor. 1982. From ritual to theatre: The human seriousness of play. New York: PAJ Publications, 1982.
[14] VAN GENNEP, Arnold. 1997. Přechodové rituály: systematické studium rituálů. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 1997.