Studie vznikla v rámci řešení projektu "Český divadelní strukturalismus: souvislosti a potenciál" (GAČR P409/11/1082).
[1] AMBROS, Veronika. 2008. Prague's Experimental Stage: Laboratory of Theatre and Semiotics. Semiotica 168 (2008): 1–4: 45–65.
[2] AMBROS, Veronika. 2013. Petr Bogatyrev (1893–1971) et E. F. Burian (1904–1959). Entre formalisme et structuralisme, entre ethnographie et sémiotique du théâtre. In Sergei Tschougounnikov a Celine Trautmann-Walter. Petr Bogatyrev et les Débuts du Cercle de Prague. Recherches Ethnographiques et Theatrales. Paris: Sorbonne Nouvelle, 2013: 135–146.
[3] BENEŠ, Bohuslav. 1968. P. Bogatyrjov a strukturalismus [Bogatyrev and Structuralism]. Český lid 55 (1968): 1: 193–206.
[4] BOGATYREV, Petr. 1937. Lidové divadlo [Folk Theatre]. Program D 37 (1937): 8: 188–195.
[5] BOGATYREV, Petr. 1940. Lidové divadlo české a slovenské [Czech and Slovak Folk Theatre]. Praha: Fr. Borový. 1940.
[6] BOGATYREV, Petr. 1971a. Folklor jako zvláštní forma tvorby [Folklore as a Distinct Form of Art Work]. Jaroslav Kolár (ed.). Souvislosti tvorby [Contexts of Creation]. Praha: Odeon, 1971: 36–47.
[7] BOGATYREV, Petr. 1971b. Funkčně strukturální metoda a jiné metody etnografie a folkloristiky [Functional-Structuralist Method and Other Methods of Etnographic and Folkloristic Research]. In Jaroslav Kolár (ed.). Souvislosti tvorby [Contexts of Creation]. Praha: Odeon, 1971: 85–93.
[8] BOGATYREV, Petr. 1971c. Herecké pověry [Actor Superstitions]. In Jaroslav Kolár (ed.). Souvislosti tvorby [Contexts of Creation]. Praha: Odeon, 1971: 27–35.
[9] BOGATYREV, Petr. 1971d. K problému rozhraničení folkloristiky a literární vědy [To the Uncertain Border Between Folklore and Literary Studies]. Jaroslav Kolár (ed.). Souvislosti tvorby [Contexts of Creation]. Praha: Odeon, 1971: 58–59.
[10] BOGATYREV, Petr. 1971e. Lidová píseň z funkčního hlediska [Folk Song from a Functional Point of View]. Jaroslav Kolár (ed.). Souvislosti tvorby [Contexts of Creation]. Praha: Odeon, 1971: 115–125.
[11] BOGATYREV, Petr. 1971f. K otázce etnologické geografie [To the Issue of Ethnological Geography]. Jaroslav Kolár (ed.). Souvislosti tvorby [Contexts of Creation]. Praha: Odeon, 1971: 27–35.
[12] BOGATYREV, Petr. 1971g. Kroj jako znak [Clothing as a Sign]. In Jaroslav Kolár (ed.). Souvislosti tvorby [Contexts of Creation]. Praha: Odeon, 1971: 109–114.
[13] BOGATYREV, Petr. 1971h. Lévy-Bruhl a etnografie evropských národů [Lévy-Bruhl and the Etnography of European Nations]. In Jaroslav Kolár (ed.). Souvislosti tvorby [Contexts of Creation]. Praha: Odeon, 1971: 55–57.
[14] BOGATYREV, Petr. 1971i. Znaky divadelní [Theatre Signs]. In Jaroslav Kolár (ed.). Souvislosti tvorby [Contexts of Creation]. Praha: Odeon, 1971: 146–160.
[15] BOGATYREV, Petr. 1971j. Příspěvek k strukturální etnografii [Contribution to the Structural Ethnography]. In Jaroslav Kolár (ed.). Souvislosti tvorby [Contexts of Creation]. Praha: Odeon, 1971: 64–67.
[16] BOGATYREV, Petr. 1998. Vampires in the Carpathians: magical acts, rites and beliefs in Subcarpathian Rus. Columbia, N.Y.: East European Quarterly, 1998.
[17] BUDIL, Ivo, T. 1999. Mýtus, jazyk a kulturní antropologie [Myth, Language, and Cultural Anthropology]. Praha: Triton, 1999.
[18] BURIAN, Emil František. 1936. Básník na jevišti [Poet on the Stage]. Program D38 (1936): 2: 5–7.
[19] BURIAN, Emil František. 1938a. Lidová suita [Folk Suite]. Program D38 (1938): 8: 248–253.
[20] BURIAN, Emil František. 1938b. Vojna [The War]. Program D38 (1938): 8: 257–259.
[21] BURIAN, Emil František. 1938c. Pražská dramaturgie 1937: [režisérův zápisník] [Prague Dramaturgy in 1937 (Director's Notes)]. Praha: E. F. Burian, 1938.
[22] BURIAN, Emil František. 1955. Vojna [The War]. Praha: Orbis, 1955.
[23] BURIAN, Emil František. 1962. Divadlo za našich dnů [Theatre of Our Times]. Praha: Československý spisovatel, 1962.
[24] CARLSON, Marvin. 1994.
Invisible Presences – Performance Intertexulity. Theatre Research International 19 (1994): 2: 111–117. |
DOI 10.1017/S0307883300019349
[25] COPANS, Jean. 2001. Základy antropologie a etnologie [Introduction to Anthropology and Ethnology]. Praha: Portál, 2001.
[26] CULLER, Jonathan. 1976. Saussure. Glasgow: Fontana/Collins, 1976.
[27] DURKHEIM, Émile. 1969. Pravidla sociologické metody [The Rules of the Sociological Method]. Praha: Vysoká škola politická ÚV KSČ, Katedra marxistické sociologie, 1969.
[28] GALÁN, František William. 1984. Historic Structures: The Prague School Project, 1928–1946. Austin: University of Texas Press, 1984.
[29] GUILLAUME, Paul. 1928–1929. Myšlenky o negerském umění [Thoughts on the Black Art]. Rozpravy Aventina 4 (1928–1929): 13–14: 135.
[30] CHVATÍK, Květoslav. 1970. Strukturalismus a avantgarda [Structuralism and Avant-Garde]. Praha: Československý spisovatel, 1970.
[31] JOCHMANOVÁ, Andrea. 2011. Voice-Band. In Petr A. Bílek, Josef Vojvodík a Jan Wiendl (edd.). Heslář české avantgardy. Estetické koncepty a proměny uměleckých postupů v letech 1908–1958 [Encyclopaedia of the Czech Avant-Garde: Aesthetic Concepts and Changes in the Art Work Between 1908 and 1958]. Praha: Filozofická fakulta UK v Praze, 2011: 403–410.
[32] KAPLAN, Charles, G. 1988. From Folklore to Folkstyle: The Prague Circle´s Contribution to Etnoinquiries. In Yishai Tobin. The Prague school and its legacy: in linguistics, literature, semiotics, folklore, and the arts. Amsterdam: John Benjamins Pub. Co., 1988: 227–244.
[33] KOLÁR, Jaroslav. 1971. Československá léta Petra Bogatyreva [The Czechoslovak Years of Petr Bogatyrev]. In id. Souvislosti tvorby [Contexts of Creation]. Praha: Odeon, 1971: 171–182.
[34] KOUŘIL, Miroslav. 1964–1965. Vojna. Kapitoly z automonografie ['The War': Chapters from an Auto-Monograph]. Actea Scaenographica 5 (1964–1965): 6: 119–120.
[35] KOUŘIL, Miroslav. 1978. Dvě lidové suity E. F. Buriana (Socialistický realismus a divadlo II) [Two Folk Suits by E. F. Burian: Socialistic Realism and Theatre, vol. 2]. Český lid 65 (1978): 4: 207–217.
[36] LÉVY-BRUHL, Lucien. 1910. Les fonctions mentales dans les sociétés inférieures. Paris: Félix Alcan, 1910.
[37] MERRILL, Jessica Evans. 2012. The Role of Folklore Study in the Rise of Russian Formalist and Czech Structuralist Literary Theory. Disertační práce. UC Berkeley Electronic Theses and Dissertations. 2012.
[38] MERLEAU-PONTY, Maurice. 1964. Signs. Evanston: Northwestern University Press, 1964.
[39] MUKAŘOVSKÝ, Jan. 1948a. Strukturalismus v estetice a ve vědě o literatuře [Structuralism in the Aesthetics and Literary Studies]. Studie z poetiky I [Essays on Poetics, vol. 1]. Praha: Nakladatelství Svoboda, 1948: 13–28.
[40] MUKAŘOVSKÝ, Jan. 1948b. K českému překladu Šklovského Teorie prózy [To the Czech Translation of Shklovsky's 'Theory of Prose']. Studie z poetiky I [Essays on Poetics, vol. 1]. Praha: Nakladatelství Svoboda, 1948: 344–350.
[41] MUKAŘOVSKÝ, Jan. 1948c. Polákova "Vznešenost přírody" [Polák's 'The Virtue of Nature'. Studie z poetiky II [Essays on Poetics, vol. 2]. Praha: Nakladatelství Svoboda, 1948: 91–176.
[42] MUKAŘOVSKÝ, Jan. 1948d. Poznámky k sociologii básnického jazyka [Notes to the Sociology of Poetic Language]. Studie z poetiky I [Essays on Poetics, vol. 1]. Praha: Nakladatelství Svoboda, 1948: 222–234.
[43] MUKAŘOVSKÝ, Jan. 1948e. Dialog a monolog [Dialogue and Monologue]. Studie z poetiky I [Essays on Poetics, vol. 1]. Praha: Nakladatelství Svoboda, 1948: 129–153.
[44] MUKAŘOVSKÝ, Jan. 1966a. Estetická funkce, norma a hodnota jako sociální fakty [The Aesthetic Function, Norm and Value as Social Facts]. In Felix Vodička a Květoslav Chvatík (edd.). Studie z estetiky [Essays on the Aesthetics]. Praha: Odeon, 1966: 17–54.
[45] MUKAŘOVSKÝ, Jan. 1966b. Umění jako semiologický fakt [Art as a Semiological Fact]. In Felix Vodička a Květoslav Chvatík (edd.). Studie z estetiky [Essays on the Aesthetics]. Praha: Odeon, 1966: 85–88.
[46] MUKAŘOVSKÝ, Jan. 1995. Básnická sémantika: univerzitní přednášky Praha – Bratislava [Semantics of Poetry: University Lectures in Prague and Bratislava]. Prague: Karolinum, 1995.
[47] MURPHY, Robert, F. 1999. Úvod do kulturní a sociální antropologie [Introduction to Cultural and Social Anthropology]. Praha: Slon, 1999.
[48] NAUMANN, Hans. 1929. Grundzüge der deutschen Volkskunde. Leipzig: Quelle & Meyer, 1929.
[49] SCHERL, Adolf a Milan OBST. 1962. K dějinám české divadelní avantgardy [To the History of the Czech Theatre Avant-Garde]. Praha: Nakladatelství československé akademie věd, 1962.
[50] SOROKINA, Svetlana. 2006. Funkcional'no-strukturalnyj metod P.G. Bogatyreva. In id. Petr Bogatyrev: Funkcional'no-struktural'noe izučenie fol'klora (Maloizvestnye i neopublikovannye raboty). Moskva: IMLI RAN, 2006: 5–72.
[51] SRBA, Bořivoj. 1980. Inscenační tvorba E. F. Buriana 1939–1941 [Productions by E. F. Burian (1939–1941)]. Praha: Ústav pro českou a světovou literaturu ČSAV, 1980.
[52] SRBA, Bořivoj. 2006. Řečí světla [The Language of the Light]. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 2006.
[53] ŠKLOVSKIJ, Viktor Borisovich. 1990 [1917]. Art as Device. In Benjamin Sher. Theory of Prose. Elmwood Park, IL: Dalkey Archive Press, 1990: 1–14.
[54] SZONDI, Peter. 1966. Theorie des modernen Dramas. Frankfurt am Main: Suhrkamp, 1966.
[55] TOMAN. Jindřich. 2011. Příběh jednoho moderního projektu. Pražský lingvistický kroužek, 1926–1948 [Story of a Modern Project: The Prague Linguistic Circle (1926–1948)]. Praha: Karolinum, 2011.
[56] TRAUTMANN-WALLER, Céline. 2010. Le comparatisme du linguiste Antoine Meillet (1866–1936) entre France, Allemagne et Russie. In Michel Espagne. Transferts culturels et comparatisme en Russie, Slavica Occitania 30 (2010): 143–163.
[57] TYŇANOV, Jurij. 1978. On Literary Evolution. In Ladislav Matejka a Kristyna Pomorska (edd.). Readings in Russian Poetics: Formalist and Structuralist Views. Ann Arbor: Michigan Slavic Publications, 1978: 66–78.
[58] VÁCLAVEK, Bedřich. 1963. K otázce slovesné tvořivosti lidu [To the Issue of Folk Verbal Art]. O lidové písni a slovesnosti [On the Folk Songs and Verbal Art]. Praha: Československý spisovatel, 1963: 255–260.
[59] VODIČKA, Felix. 1941. Literárně historické studium ohlasu literárních děl (Problematika ohlasu Nerudova díla) [Literary-Historical Research Into the Literary Reception: Reception of Works by Jan Neruda]. Slovo a slovesnost 7 (1941): 3: 113–132.