[1] BALÁZS, H., 2004: Adalékok a gyulafehérvári Lázoi-kápolna reneszánsz díszítéséhez, Építés – Építészettudomány 3–4, 265–287.
[2] BENEŠOVSKÁ, K., 2006: Podobnost čistě náhodná? K italským komponentám v díle Benedikta Rieda. In: B. Bukovinská–L. Slavíček (edd.), Pictura verba cupit. Sborník příspěvků pro Lubomíra Konečného, 391–401. Praha.
[3] DURDÍK, T., 1999: Ilustrovaná encyklopedie českých hradů. Praha.
[4] DURDÍK, T.–BOLINA, P, 2001: Středověké hrady v Čechách a na Moravě. Praha.
[5] FAJT, J.–ROLLER, S., 2003: Majster Pavol z Levoče. In: D. Buran (ed.), Gotika, 429–461. Bratislava.
[6] FIŠER, Z.–KROUPA, J., 1991: Kroměříž, průvodce městem. Brno.
[7] GLATZ, A. C., 1991: Poznámka k sochárskemu dielu Majstra Pavla z Levoče a jeho dielne v 2. decéniu 16. storočia. In: M. Novotná (ed.), Majster Pavol z Levoče. Život, dielo, doba, 20–36. Levoča–Košice.
[8] HLOBIL, I., 1974: Základní přehled o raně renesančních portálech střední Moravy (1492–1540), VVM XXVI, 224–226.
[9] HLOBIL, I., 1974a: Raně renesanční epitaf Johanna Eibenstocka v Olomouci. VVM XXVI, 307–311.
[10] HLOBIL, I., 1988: Stanislav Thurzo a renesance na Moravě. In: Kontexty českého a slovenského umenia, 44–48. Bratislava.
[11] HLOBIL, I., 1999: Zámek. In: I. Hlobil–M. Perůtka (edd.), Od gotiky k renesanci. Výtvarná kultura Moravy a Slezska 1400–1550 III. Olomoucko, 159–161. Olomouc.
[12] HLOBIL, I., 1999a: Olomoucký sochař, retábl P. Marie Ochranitelky. In: I. Hlobil–M. Perůtka (edd.), Od gotiky k renesanci. Výtvarná kultura Moravy a Slezska 1400–1550 III. Olomoucko, 304–306. Olomouc.
[13] HLOBIL, I., 1999b: Sepulchrální skulptura. In: I. Hlobil–M. Perůtka (edd.), Od gotiky k renesanci. Výtvarná kultura Moravy a Slezska 1400–1550 III. Olomoucko, 366–367. Olomouc.
[14] HLOBIL, I., 1999c: Mistr Eibenstockova epitafu, epitaf Johanna Eibenstocka († 1524). In: I. Hlobil–M. Perůtka (edd.), Od gotiky k renesanci. Výtvarná kultura Moravy a Slezska 1400–1550 III. Olomoucko, 373. Olomouc.
[15] HLOBIL, I., 1999d: Mistr PH, nástěnný náhrobník kovářského mistra Wenzela Schwarze († 1530). In: I. Hlobil–M. Perůtka (edd.), Od gotiky k renesanci. Výtvarná kultura Moravy a Slezska 1400–1550 III. Olomoucko, 374–375. Olomouc.
[16] HLOBIL, I., 1999e: Dva znaky olomouckého biskupa Stanislava Thurza (1497–1540). In: I. Hlobil–M. Perůtka (edd.), Od gotiky k renesanci. Výtvarná kultura Moravy a Slezska 1400–1550 III. Olomoucko, 388. Olomouc.
[17] HLOBIL, I., 2000: Wendepunkt zur Synthese: Ausstellung "Von der Gotik zur Renaissance – die bildkünstlerische Kultur in Mähren und Schlesien von 1400–1550", Umění XLVIII, 315–334.
[18] HLOBIL, I.–PETRŮ, J., 1992: Humanismus a raná renesance na Moravě. Praha.
[19] HOLEČEK, J.–KUNRÁTKOVÁ, L., 2007: Obnova části arcibiskupského zámku v Kroměříži, ZPP 67, 205–206.
[20] HOMOLKA, J., 1972: Gotická plastika na Slovensku. Bratislava.
[21] HOMOLKA, J., 1985: Sochařství. In: J. Homolka–J. Krása–V. Mencl–J. Pešina–J. Petráň, Pozdně gotické umění v Čechách. Praha.
[22] HOMOLKA, J., 2001: K některým problémům vídeňské gerhaertovské škola. In: Podzim středověku, 53–69. Brno.
[23] JAKUBEC, O., 2002: Olomoučtí biskupové jako renesanční mecenáši? In: D. Prix (ed.), Pro Arte. Sborník k poctě Ivo Hlobila, 261–270. Praha.
[24] JANÁL, J.–ŠTĚTINA, J., 2006: Příspěvek ke stavebním dějinám zámku v Kroměříži. In: Dějiny staveb 2006, 33–42. Plzeň
[25] JŮZA, V.–KRSEK, I.–PETRŮ, J.–RICHTER, V., 1963: Kroměříž. Praha.
[26] KARBAN, A., 2007: Případ zámecké věže, ZPP 67, 215–216.
[27] KOBLER, F. 2007: Bildende Kunst und Kunsthandwerk in Landshut zur Zeit Hans Leinbergers. In: F. Niehoff (Hrsg.), Um Leinberger. Landshut.
[28] KOHOUTEK, J.–VÁCHA, Z.–VRLA, R., 2000: Nové poznatky o stavebním vývoji hradu Malenovice, AH 25, 183–194.
[29] KROUPA, P., 1999: Anton Pilgram, konzoly Židovské brány. In: Od gotiky k renesanci. Výtvarná kultura Moravy a Slezska 1400–1550 II. Brno. K. Chamonikola (ed.), 71–73. Brno.
[30] KUBEŠOVÁ, I–RICHTEROVÁ, H., 1999: Dóm sv. Václava – sakristie. In: Od gotiky k renesanci. Výtvarná kultura Moravy a Slezska 1400–1550 III. Olomoucko. I. Hlobil–M. Perůtka (edd.), 201–203. Olomouc.
[31] LUXOVÁ, V., 2003: Memento mori: formy náhrobnej skulptúry. In: Gotika. Buran, D. (ed.), 325–333. Bratislava.
[32] MENCL, V., 1950: Románská a gotická hlavice jako prostředek k datování české architektury, ZPP X, 1–24.
[33] MLČÁK, L.–ŽŮREK, K., 1999: Tovačov (okr. Přerov). Zámek. In: Od gotiky k renesanci, výtvarná kultura Moravy a Slezska 1400–1550 III. Olomoucko. I. Hlobil–M. Perůtka (edd.), 235–238. Olomouc.
[34] MOTALÍK, Z., 2006: Kroměřížské veduty, obrazové album. Praha.
[35] MYSLIVEČKOVÁ, H., 1993: Kamenické značky na kostele sv. Mořice v Olomouci. Ročenka Státního okresního archivu v Olomouci, 143–148. Olomouc.
[36] MYSLIVEČKOVÁ, H., 1999: Architektura věží pozdní gotiky a rané renesance na Olomoucku. In: Od gotiky k renesanci. Výtvarná kultura Moravy a Slezska 1400–1550 III. Olomoucko. I. Hlobil–M. Perůtka (edd.), 137–139. Olomouc.
[37] MYSLIVEČKOVÁ, H., 2003: Raně renesanční šlechtické náhrobky na Moravě, VVM LV, 11–29.
[38] PAPROCKÝ, B., 1993, Zrcadlo slawného margkrabstwü moravského, faksimile prvního vydání v olomoucké tiskárně dědiců Milichatellerových roku 1593, list CCCXCI. Ostrava
[39] PAVLÍČKOVÁ, R., 2001: Sídla olomouckých biskupů – mecenáš a stavebník Karel z Liechtensteinu-Castelkorna 1664–1695. Olomouc.
[40] PEŘINKA, F. L., 1912: Kroměříž za doby biskupa Stanislava Tuřího, ČMM XXXVI, 54–70, 215–230.
[41] PEŘINKA, F. L., 1913: Dějiny města Kroměříže I. Kroměříž.
[42] PLAČEK, M. 1999: Zámek v Miroslavi. In: Od gotiky k renesanci. Výtvarná kultura Moravy a Slezska 1400–1550 II. Brno. K. Chamonikola (ed.), 166–167. Brno.
[43] PLAČEK, M. 2001: Ilustrovaná encyklopedie moravských hradů, hrádků a tvrzí. Praha.
[44] ROHÁČEK, J., 1999: K pozdně gotické a raně renesanční epigrafice na Olomoucku. In: Od gotiky k renesanci. Výtvarná kultura Moravy a Slezska 1400–1550 III. Olomoucko. I. Hlobil–M. Perůtka (edd.), 79–85. Olomouc.
[45] SALIGER, A., 2001: Moravské umění ve vztahu k Vídni. In: Podzim středověku, 89–99. Brno.
[46] SAMEK, B., 1999: Umělecké památky Moravy a Slezska 2, J–N. Praha.
[47] SCHULTES, L., 2001: Podzim středověku – císařské umění za Friedricha III. In: Podzim středověku, 89–99. Brno.
[48] SCHULTES, L., 2002: Gotische Plastik in Oberösterreich. In: Gotikschätze Oberösterreich, 109–121. Linz.
[49] SCHULTES, L., 2002: Plastik vom Ende des Schönen Stils bis zum Beginn der Renaissance. In: Spätmittelalter und Renaissance. A. Rosenauer (ed.), 301–366. Wien.
[50] TICHÝ, M., 2007: Nové pracoviště Národního památkového ústavu v kroměřížském zámku – úloha architekta, ZPP 67, 207–208.
[51] UNGER, J., 1999: Život na lelekovickém hradě ve 14. století, antropologická sociokulturní studie. Brno.
[52] VÁCHA, Z.: K metodě restaurování Pilgramova portálu Staré radnice v Brně v letech 1996 – 1997. In: Zprávy Památkového ústavu v Brně 3/1999, 56–67. Brno.
[53] VACKOVÁ, J., 1957: Nové poznatky k stavební historii Kroměříže, I. část, 16. a 17. století, Umění V, 153–155.
[54] VACKOVÁ, J., 1965: Vilém Jůza, Ivo Krsek, Jaroslav Petrů, Václav Richter, Kroměříž, Umění XIII, 208–212.
[55] VACKOVÁ, J.–HOŘEJŠÍ, J., 1980: Kniha o pozdně gotickém umění v Čechách, Umění XXVIII, 519–536.
[56] VÍTEK, T.: Hrad Šternberk. In: Od gotiky k renesanci. Výtvarná kultura Moravy a Slezska 1400–1550 III. Olomoucko. I. Hlobil–M. Perůtka (edd.), 230. Olomouc.
[57] VRLA, R., 1995: Poznámky ke stavebnímu vývoji hradu Nového Světlova, Slovácko XXXIV, 1994, 137–159. Uherské Hradiště.
[58] VRLA, R., 2006: Vstupní věž hradu Křídlo a středověké padací mosty kolébkové konstrukce. In: Dějiny staveb 2006, 94–108. Plzeň.
[59] VRLA, R.–HODAŇOVÁ, K.–MICHOINOVÁ, D., 2007: Věž kroměřížského zámku – průzkum části jihozápadní fasády, ZPP 67, 207–214.