[1] Die Agende von Banská Bystrica. SK-BRl, BB 663.
[2] Das Kantional von Banská Bystrica. H-Bev, R 1644.
[3] Das Gradual von Prešov (Eperjes). H-Bn, Fol. Hung. 2153.
[4] Das Gesangbuch von Hôrka (St. Andreas). SK-BRnm, sine sign.
[5] Das Gesangbuch aus Ľubica. SK-BRnm, MUS XVIII 652.
[6] Das Gesangbuch aus Smolnícka Huta. SK-BRnm, MUS I 354.
[7] Das Gesangbuch von Nicolaus Simonides. SK-Evanjelický a.v. farský úrad Poprad-Veľká, sine sign.
[8] Das Gesanguch von Matthias Kruczay. BRsav, B 97 (microfilm).
[9] BRUSNIAK, Friedhelm. Anmerkungen zur "Liedmotette" im 16. Jahrhundert. In Tradition in der mitteldeutschen Musik des 16. Jahrhundert. Symposiumsbericht. Gottingen 1997. Gottingen: Vandenhoeck and Ruprecht, 1999, S. 27–36.
[10] FERENCZI, Ilona (ed.). Graduale Ecclesiae Hungaricae Epperiensis 1635. Musicalia Danubiana 9. Budapest: Magyar Tudományos Akadémia Zenetudományi Intézet, 1988.
[11] FERENCZI, Ilona. A bestercebányai kancionálé (1623). In MÁNYOKI, János – PINTER, Gábor (eds.). BIVIO Tanulmányok az Evangélikus Országos Könyvtár műhelyéből 2018. Budapest: Evangélikus Országos Gyűjtemény, 2018, s. 20–47.
[12] FERENCZI, Ilona – HULKOVÁ, Marta. Gemeinsame ein- und mehrstimmige Stücke in dem Gradual von Eperjes und in dem Gesangbuch aus Ľubica. Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, 22, 1980, S. 345–396.
[13] HUDEC, Konštantín. Hudba v Banskej Bystrici do 19. storočia. Liptovský Sv. Mikuláš: Tranoscius, 1941.
[14] HULKOVÁ, Marta. Ľubický spevník. Musicologica Slovaca, 12, 1988, S. 21–102.
[15] HULKOVÁ, Marta. Evangelische handschriftliche Gesangbücher aus der Spiš (Zips) von der Wende des 17. und 18. Jahrhunderts. In Gegenreformation und Barock in Mitteleuropa / in der Slowakei. Konferenzbericht. Bratislava: Kabinet für Slawistik der SAW, 2000, S. 239–250.
[16] HULKOVÁ, Marta. Spevník z Hôrky a spišské rukopisné spevníky zo 17. a 18. storočia. In Ad honorem Richard Rybarič. Zborník z muzikologickej konferencie Musicologica historica I. Bratislava: Ústav hudobnej vedy SAV, 2011, S. 87–101.
[17] HULKOVÁ, Marta. Konfesijné zmeny v 16. storočí v Európe a ich vplyv na cirkevnú hudbu na území Slovenska. In BUZÁSSYOVÁ, Ľudmila – JURÍKOVÁ, Erika – GRUSKOVÁ, Jana (eds.). Ideológia v premenách času v pamiatkach gréckej a latinskej tradície. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2018, S. 204–216.
[18] MATÚŠ, František. Zachariáš Zarevúcky – životné osudy. In Zachariáš Zarevúcky (Zarevutius). 400 rokov od narodenia organistu a skladateľa. Zborník z konferencie. Prešov: Prešovský hudobný spolok Súzvuk, 2005, S. 67–84.
[19] MURÁNYI, Róbert Árpád. Thematisches Verzeichnis der Musiksammlung von Bartfeld (Bártfa). Deutsche Musik in Osten 2. Bonn: Gudrun Schröder, 1991.
[20] MURÁNYI, Róbert Árpád (ed.). Zacharias Zarewutius: Magnificats and Motets. Musicalia Danubiana 8. Budapest: MTA Zenetudományi Intézet, 1987.
[21] PETŐCZOVÁ, Janka. Johann Schimrack / Ján Šimrák – spišský polyfonik 17. storočia. In Musica Scepusii Veteris. Konferenzbericht. Bratislava – Prešov: Ústav hudobnej vedy SAV, Prešovský hudobný spolok Súzvuk, 2008.
[22] PETŐCZOVÁ, Janka. Hudba ako kultúrny fenomén v dejinách Spiša. Bratislava: Ústav hudobnej vedy SAV – Prešovský hudobný spolok Súzvuk, 2014.
[23] RIEDEL, Friedrich W. Lutherischer Gottesdienst und katholische Kirchenmusik. In Gegenreformation und Barock in Mitteleuropa / in der Slowakei. Konferenzbericht. Bratislava: Kabinet für Slawistik der SAW, 2000, S. 59–80.
[24] RUŠČIN, Peter. Repertoár Kruczayho spevníka v stredoeurópskom kontexte. In Štýlotvorné prvky vo vokálnej a inštrumentálnej hudbe 16.–18. storočia. Zborník z konferencie. Prešov: Prešovský hudobný spolok Súzvuk, 2003, S. 63–79.
[25] RUŠČIN, Peter. K hudobno-textovej interpretácii piesne Nastal nám den veselý z Ľubického spevníka. In Slovo a hudba ako štrukturálno-architektonický celok hudobného myslenia 17.–18. storočia. Zborník z konferencie. Prešov: Súzvuk, 2006, S. 177–190.
[26] RUŠČIN, Peter (ed.). Te Deum laudamus / Te Boha chwalime for 5 Voices: Ľubica Hymnal (17th cent.). Musicalia Istropolitana 4. Bratislava: STIMUL, 2011.
[27] RUŠČIN, Peter (ed.). Nicolaus Simonides – Himmlischer Engel=Schall, oder Gesangbuch (1685): Auswahl der Kirchenlieder und Liedmotetten. Prešov – Bratislava: Ústav hudobnej vedy SAV, Prešovský hudobný spolok Súzvuk, 2015.
[28] RUŠČIN, Peter. Die Kirchenlieder aus dem handschriftlichen Gesangbuch Himmlischer Engel-Schall (1685) von Nicolaus Simonides. In PETŐCZOVÁ, Janka (ed.). The Musical Sources of Spiš / Zips and Central Europe. Bratislava: Ústav hudobnej vedy SAV, 2018, S. 60–95.
[29] RYBARIČ, Richard. Dejiny hudobnej kultúry na Slovensku I. Stredovek, renesancia, barok. Bratislava: Opus, 1984.
[30] SZŐCS, Tamás. Kirchenlied zwischen Pest und Stadtbrand: Das Kronstadter Kantional I.F.78 aus dem 17. Jahrhundert. Köln – Weimar – Wien: Böhlau, 2009.