Search

Displaying 1 - 30 of 63

Chapter
Darebný, Jan. Spanish verse and Czech verse translation of the polymetric plays of Calderón de la Barca : summary. In: Darebný, Jan. Verso español y verso checo : traducción del teatro polimétrico de Calderón de la Barca. 2018, pp. 199–202.

Chapter
Vurm, Petr. From the shores of the others : new narratives, new aesthetics: contemporary authors of Subsaharan Francophone Africa from the perspective of migrations, hybridity and world globalization : summary. In: Vurm, Petr. Des rives des autres : nouveaux récits, nouvelles esthétiques : auteurs contemporains de l'Afrique francophone subsaharienne du point de vue de l'hybridité, des migrations et de la globalisation mondiale. 2021, pp. 223–225.

Chapter
Šalamounová, Zuzana. Summary. In: Šalamounová, Zuzana. Socializace do školního jazyka. 2015, pp. 171–173.

Chapter
Zounek, Jiří. E-learning – one of the forms of learning in modern society (summary). In: Zounek, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. 2009, pp. 145–148.

Chapter
Zounek, Jiří. Literatura. In: Zounek, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. 2009, pp. 149–159.

Chapter
Dytrt, Petr. Summary : Modernity in questions. The liquid modernity in the texts by Jean Rouaud and François Bon. In: Dytrt, Petr. Modernita v otaznících : tekutá modernita v textech Jeana Rouauda a Françoise Bona. 2013, pp. 161.

Chapter
Záleská, Klára. Bibliografie. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe. 2020, pp. 132–152.

Chapter
Záleská, Klára. Immigrant children's support of their school adaptation : an insight into the Czech and Norwegian practice : summary. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe. 2020, pp. 130–131.

Chapter
Záleská, Klára. Seznamy. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe. 2020, pp. 153–155.

Chapter
Alchazidu, Athena. Tremendism as a Spanisch cultural phenomenon : summary. In: Alchazidu, Athena. Tremendismo: el sabor amargo de la vida : tras las huellas de la estética tremendista en la narrativa española del siglo XX. 2016, pp. 211–221.

Chapter
Chlup, Otokar. Investigation of psychical manifestations of defective school-childern : summary. In: Chlup, Otokar. Výzkum duševních projevů u dětí méně schopných. 1925, pp. 105–108.

Chapter
Polická, Alena. The dynamics of the diffusion of lexical innovations : identity, neologisms and sociolects in the French language context : summary. In: Polická, Alena. Dynamika šíření lexikálních inovací : identitární neologie a sociolektologie ve francouzském jazykovém kontextu. 2022, pp. 237–239.

Chapter
Šimáně, Michal. Czech minority education in the Czechoslovak Republic : to the everyday life of primary schools in political district Ústí nad Labem : summary. In: Šimáně, Michal. České menšinové školství v Československé republice : ke každodennosti obecných škol v politickém okresu Ústí nad Labem. 2019, pp. 165–168.

Chapter
Pol, Milan. Použitá literatura a prameny. In: Pol, Milan. Waldorfské školy : izolovaná alternativa, nebo zajímavý podnět pro jiné školy?. 1995, pp. 149–165.

Chapter
Cusimano, Christophe. Bibliographie indicative. In: Cusimano, Christophe. Grammaire descriptive du français. Tome 1, Pronoms. 2013, pp. 124–126.

Chapter
Klapuchová, Petra. Références bibliographiques. In: Klapuchová, Petra. Approche épilinguistique des adolescents québécois sur la situation linguistique au Québec. 2020, pp. 191–198.

Chapter
Gamella, Juan F., Adiego, Ignasi-Xavier, Fernández Ortega, Cayetano. A Caló Lexicon with data about its knowledge by a group of Spanish Gitanos or Calé. In: Interacciones entre el caló y el español : historia, relaciones y fuentes. 2016, pp. 113–135.

Chapter
Summary. In: Interacciones entre el caló y el español : historia, relaciones y fuentes. 2016, pp. 145–148.

Chapter
Lojdová, Kateřina. Použitá literatura. In: Lojdová, Kateřina. Zvol si mou cestu! : edukační aktivity subkultury freeganů ve veřejném prostoru. 2014, pp. 120–127.

Chapter
Liškař, Čestmír. Aim, contents and methods of foreign language teaching : summary. In: Liškař, Čestmír. Cíl, obsah a metody vyučování cizím jazykům. 1974, pp. 95–97.

Chapter
Pačesová, Jaroslava. Language in early childhood. In: Pačesová, Jaroslava. Řeč v raném dětství. 1979, pp. 159–162.

Chapter
Šinková, Monika. The parasynthetic formations in modern Spanish (1726–1904) : the paradigmatic morphology and lexical motivation from the diachronic perspective : summary. In: Šinková, Monika. Las formaciones parasintéticas en el español moderno (1726–1904) : la morfología paradigmática y la motivación léxica desde la perspectiva diacrónica. 2017, pp. 454–458.

Chapter
Šinková, Monika. Bibliografía. In: Šinková, Monika. Las formaciones parasintéticas en el español moderno (1726–1904) : la morfología paradigmática y la motivación léxica desde la perspectiva diacrónica. 2017, pp. 459–478.

Chapter
Polák, Petr. Conclusión. In: Polák, Petr. El esperpento valleinclaniano en el contexto del arte grotesco europeo. 2011, pp. 87–89.

Chapter
Cremades Cortiella, Elga. Argument structure of nouns in Catalan : summary. In: Cremades Cortiella, Elga. L'estructura argumental dels noms en català. 2017, pp. 335–336.

Chapter
Pačesová, Jaroslava. [Tables of vowel and consonant phonemes]. In: Pačesová, Jaroslava. The development of vocabulary in the child. 1968, pp. 224–228.

Chapter
Pačesová, Jaroslava. The survey of speech development in the child. In: Pačesová, Jaroslava. The development of vocabulary in the child. 1968, pp. 229–236.

Chapter
Pačesová, Jaroslava. Preface. In: Pačesová, Jaroslava. The development of vocabulary in the child. 1968, pp. 7–9.

Chapter
Pačesová, Jaroslava. Introduction. In: Pačesová, Jaroslava. The development of vocabulary in the child. 1968, pp. 15–17.

Chapter
Pačesová, Jaroslava. Vocabulary : first one hundred words. In: Pačesová, Jaroslava. The development of vocabulary in the child. 1968, pp. 124–126.