Podoby a proměny židovství: Jiří Weil (1900–1959)

Název: Podoby a proměny židovství: Jiří Weil (1900–1959)
Variantní název:
  • The images and metamorphoses of Jewishness: Jiří Weil (1900–1959)
Zdrojový dokument: Новая русистика. 2017, roč. 10, č. 1, s. 81-93
Rozsah
81-93
  • ISSN
    1803-4950 (print)
    2336-4564 (online)
Type: Článek
Jazyk
Jazyk shrnutí
Licence: Neurčená licence
 

Upozornění: Tyto citace jsou generovány automaticky. Nemusí být zcela správně podle citačních pravidel.

Reference
[1] BEČKA, J. (1989): Jiří Weil a východ. Československá rusistika, 1989, č. 4, s. 220–225.

[2] BROUK, B. (1947): K odezvě výstavy sovětského umění. In: MRKVIČKA, O. (ed.): Střetnutí. Sovětské malířství a současné umění. Praha, s. 97–103.

[3] BRUNOVÁ, M. (2015): Ke genezi názvu románu Moskva-hranice českého spisovatele Jiřího Weila. In: GUNIŠOVÁ, E., PAUČOVÁ, L. (eds): Slovanský literární svět: kontexty a konfrontace I. Brno, s. 31–38.

[4] GIDE, A. (1936a): Návrat ze Sovětského svazu. Praha.

[5] GIDE, A. (1936b): Retour de l'U.R.S.S. Paris.

[6] GIDE, A. (1937): Retouches à mon Retour de l'U.R.S.S. Paris.

[7] GIDE, A. (2015): Návrat ze SSSR a Poopravení Návratu ze SSSR. Praha.

[8] HEFTRICH, U. (2001): Weilův Život s hvězdou a evropská literární tradice. In: VOJTĚCH, D. (ed.): Česká literatura na konci tisíciletí. Příspěvky z 2. kongresu světové literárněvědné bohemistiky. Praha, s. 525–534.

[9] ICELEV, L. (2004): Protokoly moskovskich mudrecov. Istoričeskij roman. Mosty, 2004, č. 2, s. 53–184.

[10] JANÁČEK, P. (2011): Jiří Weil. http://www.slovnikceskeliteratury.cz/showContent.jsp?docId=902. [online]. [cit. 21. 12. 2011].

[11] JEDLIČKOVÁ, A. (1990a): Nepublikovaná kapitola Weilova románu Na střeše je Mendelssohn. Česká literatura, 1990, č. 2, s. 155–157.

[12] JEDLIČKOVÁ, A. (1990b): "Shledávám, chtě chválit skutky božské, že bohové jsou zlí". Slovenské pohľady, 1990, č. 8, s. 108–114.

[13] JUR'JENEN, S. (2013): Leonid Icelev. «Nasmešnik v poiskach strasti». http://archive.svoboda.org/programs/cicles/writers/itzelev.asp. [online]. [cit. 8. 5. 2013].

[14] KAIBACH, B. (2007): Poetologická dimenze Weilova Žalozpěvu za 77 297 obětí. In: HOLLÝ, J. (ed.): Holokaust – Šoa – Zagłada. Praha, s. 169–190.

[15] KALISTA, Z. (1969): Tváře ve stínu. České Budějovice.

[16] KRYL, M. (2002): Ke vzniku románu Jiřího Weila Na střeše je Mendelssohn. In: MILOTOVÁ, J., LORENCOVÁ, E. (eds): //Terezínské studie a dokumenty 2002//. Praha, s. 348–362.

[17] KRYL, M. (2005): Jiří Weil – intelektuál mezi Východem a Západem. Slovanský přehled, 2005, č. 2, s. 301–308.

[18] KRYL, M. (2008): Jiří Weil – jeden český židovský osud. In: RANDÁK, J. – KOURA, P. (eds): Hrdinství a zbabělost v české politické kultuře 19. a 20. století. Praha, s. 245–269.

[19] LUKEŠ, I., GOLDSTEIN, E. (eds) (1999): The Munich Crisis 1938. Prelude to World War II. Londýn.

[20] MAT (1947): Čí myšlence dává výstava za pravdu. In: MRKVIČKA, O. (ed.): Střetnutí. Sovětské malířství a současné umění. Praha, s. 25–26.

[21] MRKVIČKA, O. (ed.) (1947): Střetnutí. Sovětské malířství a současné umění. Praha.

[22] NEUMANN, S. K. (1937): Anti-Gide aneb Optimismus bez pověr a ilusí. Praha.

[23] PALKOVSKÝ, B. (1909): Vzpomínku na paní Marii Matulovou, řiditelku průmyslové a měšťanské i obecné školy. Moravská Ostrava.

[24] PALKOVSKÝ, B. (1923): Max Švabinský. Praha.

[25] PALKOVSKÝ, B. (1925): Národní banka československá a náprava měny. Praha.

[26] PALKOVSKÝ, B. (1936): Za sovětskou civilisací. Praha.

[27] PALKOVSKÝ, B. (1938a): Hostitel z továrny na absolutno. In memoriam Karla Čapka. Praha.

[28] PALKOVSKÝ, B. (1938b): Kritické metody historika J. Slavíka. Příspěvek k metodologii vědecké a politické české kritiky. Praha.

[29] PALKOVSKÝ, B. (1938c): Strach jde světem. Praha.

[30] PALKOVSKÝ, B. (1940): Válečný osud jednoho propagačního dramatu. Londýn.

[31] PALKOVSKÝ, B. (1941a): Rozcestí: politické úvahy z těžkých dob. Londýn.

[32] PALKOVSKÝ, B. (1941b): Nacistický právní řád. Londýn.

[33] PALKOVSKÝ, B. (1942a): Sedmý listopad 1917. Ke čtvrtstoletému výročí ruské revoluce. Londýn.

[34] PALKOVSKÝ, B. (1942b): Svítání. Londýn.

[35] PALKOVSKÝ, B. (1945): Pevnost Londýn: 1940–1941. Londýn.

[36] PALKOVSKÝ, B. (1946): Londýnské epištoly 1940–1945: stati a úvahy. Praha.

[37] PALKOVSKÝ, B. (1958): Oskar Kokoschka. Praha.

[38] PALKOVSKÝ, B. (1969): Hostitel ze Strže. Vzpomínka na Čapka. Břetislav.

[39] POSPÍŠIL, I. (1991): Stádnost a intelekt (Jiří Weil: Moskva-hranice, Praha 1991). Lidová demokracie, 2. 10. 1991, s. 5.

[40] POSPÍŠIL, I. (1993): Bohové jsou zlí… (Jiří Weil: Dřevěná lžíce, Praha 1992). Rovnost, 12. 11. 1993, s. 5.

[41] POSPÍŠIL, I. (2011): Střední Evropa a Rusko: pohledy, recepce, průniky. In: POSPÍŠIL, I., ŠAUR, J. (eds): Střední Evropa jako kulturní průsečík a Slované: tradice – perspektivy – úskalí (několik vybraných okruhů). Brno, s. 61–113.

[42] POSPÍŠIL, I. (2012a): K civilizační roli Ruska a SSSR: Vasilij A. Žukovskij – Ľudovít Štúr – Břetislav Palkovský. In: POSPÍŠIL, I. – ŠAUR, J. (eds): Areál Ruska ve světle historických výročí (1709, 1812, 1941, 1991): jazyk – literatura – dějiny kultury. Brno, s. 139–156.

[43] POSPÍŠIL, I. (2012b): Sovetskij Sojuz i sovetskaja kul'tura v vosprijatii Bržetislava Palkovskogo (Za sovetskoj civilizaciej, 1936). Slavistika, 2012, kn. XVI, s. 463–472.

[44] POSPÍŠIL, I. (2013): Střetnutí textů a kontextů (na pozadí ohlasů výstavy sovětského malířství v Praze roku 1947). In: LEPILOVÁ, K. (ed.): Text a kontext. Brno, s. 111–118.

[45] POSPÍŠIL, I. (2014): Icelev: Staryje i novyje vyzovy romana: Leonid Icelev i jego «Protokoly moskovskich mudrecov» (2004) kak primer postmodernistskogo manerizma. In: MALENOVÁ, E., USHAKOVA, O. (eds): Aktuaľnyje problemy obučenija russkomu jazyku XI. Brno, s. 562–571.

[46] POSPÍŠIL, I. (2016): Spoza Moravy. Slovenské pohľady, 2016, č. 7–8, s. 300–304.

[47] PRAŽÁK, A. (2004): Politika a revoluce. Paměti. K vydání připravili M. Zelenka a S. Kokoška. Praha.

[48] STEFFENSEN, E. (1950): Tjekkoslovakiets eksempel. København.

[49] ŠOLTA, V. (1947): Obrazy ze Sovětského svazu. In: MRKVIČKA, O. (ed.): Střetnutí. Sovětské malířství a současné umění. Praha, s. 133–137.

[50] ŠTĚDROŇOVÁ, E. (1990): Dialektika umělecké metody a reality v díle Jiřího Weila. Česká literatura, 1990, č. 2, s. 126–140.

[51] VONDRÁČKOVÁ, J. (2014): Mrazilo – tálo (O Jiřím Weilovi). Praha.

[52] WAGNEROVÁ, A. (2004): Po stopách Jiřího Weila v Alsasku. Literární noviny XV, 2004, č. 42, s. 10–11.

[53] WAGNEROVÁ, A., WEIL, J. (2011): Štrasburská katedrála, Co by dělal Čech v Alsasku? Olomouc.

[54] WEIL, J. (1991): Moskva-hranice. Praha.