Název: Macbeth, petty bourgeois
Zdrojový dokument: Theatralia. 2021, roč. 24, č. Special Issue, s. 209-221
Rozsah
209-221
-
ISSN1803-845X (print)2336-4548 (online)
Trvalý odkaz (DOI): https://doi.org/10.5817/TY2021-S-13
Trvalý odkaz (handle): https://hdl.handle.net/11222.digilib/143682
Type: Článek
Jazyk
Licence: CC BY-NC-ND 4.0 International
Upozornění: Tyto citace jsou generovány automaticky. Nemusí být zcela správně podle citačních pravidel.
Abstrakt(y)
Thirty years after the fall of the Iron Curtain in 1989, Macbeth appears to be paradigmatic for the post-Communist Slovak Shakespeare. Several productions have made the play a playground to explore the world in new terms (gender issues, grotesque, social identity). The focus of this paper is on a 1999 production in Nitra which fashioned Macbeth as an Ubuesque petty bourgeois.