Vyhledávání
Zobrazují se záznamy 1 - 30 z celkového počtu 134
Článek
Bruś, Teresa.
Agency in photographic self-portraits: Charles Lutwidge Dodgson and the exposure of the camera. Theory and Practice in English Studies. 2014, roč. 7, č. 1, s. 17–34.
Článek
Gregorová, Markéta.
"Ah don't hate the English, ah hate the Scots": 35 Scotland contra England in Gray's 1982 Janine and Welsh's Trainspotting. Theory and Practice in English Studies. 2014, roč. 7, č. 1, s. 35–42.
Článek
Čechová, Natália.
"What's past is prologue": the importance of history in Zadie Smith's White Teeth. Theory and Practice in English Studies. 2014, roč. 7, č. 1, s. 1–16.
Článek
Hevešiová, Simona.
The crisis of representation: Joseph Conrad and Ngugi wa Thiong'o in dialogue. Theory and Practice in English Studies. 2014, roč. 7, č. 1, s. 43–61.
Článek
Buráková, Zuzana.
Elusiveness of Jewish identity in contemporary American textuality. Theory and Practice in English Studies. 2014, roč. 7, č. 2, s. 73–82.
Článek
Stachurová, Alexandra.
Shift of Perspective in Jacobean Comedies. Theory and Practice in English Studies. 2014, roč. 7, č. 2, s. 83–96.
Článek
Bilá, Martina.
Subjectivity in The Journals of Sylvia Plath and Diaries of Virginia Woolf. Theory and Practice in English Studies. 2014, roč. 7, č. 2, s. 63–72.
Článek
Lu, Wei-lun.
Contextualization and blending: a cognitive linguistics approach to the semantics of in. Theory and Practice in English Studies. 2014, roč. 7, č. 2, s. 97–114.
Článek
Hloušková, Lenka.
Mám základní vzdělání : příčiny a důsledky předčasných odchodů ze studia a ze vzdělávání. Studia paedagogica. 2014, roč. 19, č. 2, s. 11–38.
Článek
Greenwood, Janinka.
Kde pramení hlavní proud? A jak pracovat s komunitami mimo něj?. Studia paedagogica. 2014, roč. 19, č. 2, s. 141–154.
Článek
Šeďová, Klára, Švaříček, Roman, Sedláček, Martin, Šalamounová, Zuzana.
On the way to dialogic teaching: action research as a means to change classroom discourse. Studia paedagogica. 2014, roč. 19, č. 4, s. 9–43.
Článek
Gallardo Echenique, Eliana.
An integrative review of literature on learners in the digital era. Studia paedagogica. 2014, roč. 19, č. 4, s. 161–184.
Článek
Rißler, Georg, Bossen, Andrea, Blasse, Nina.
School as space: spatial alterations, teaching, social motives, and practices. Studia paedagogica. 2014, roč. 19, č. 4, s. 145–160.
Článek
Novotný, Petr, Brücknerová, Karla.
Intergenerational learning among teachers: an interaction perspective. Studia paedagogica. 2014, roč. 19, č. 4, s. 45–79.
Článek
Gobbo, Francesca.
"Send in the clowns!", or the Imagination at work: the narratives of three pediatric ward clowns. Studia paedagogica. 2014, roč. 19, č. 4, s. 101–120.
Článek
Šeďová, Klára.
What can be better than the best?. Studia paedagogica. 2014, roč. 19, č. 4, s. 185–189.