Vyhledávání
Zobrazují se záznamy 1 - 30 z celkového počtu 32
Článek
Martin, Luther H., Wiebe, Donald.
Workshop "Network Theory, Cognitive Science, and Historiography". Religio. 2015, roč. 23, č. 1, s. 109–112.
Článek
Roubekas, Nickolas P..
Belief in belief and divine kingship in early Ptolemaic Egypt: the case of Ptolemy II Philadelphus and Arsinoe II. Religio. 2015, roč. 23, č. 1, s. 3–23.
Článek
Fujda, Milan.
What would an informant tell me after reading my paper? : on the theoretical significance of ethical commitment and political transparency in symmetrical practice of studying religion(s). Religio. 2015, roč. 23, č. 1, s. 57–86.
Článek
Mac Gillavry, David.
Workshop "Bridging the gaps: (ancient) history from the perspective of mathematical and computational modelling and network analysis". Religio. 2015, roč. 23, č. 2, s. 203–206.
Článek
Mac Gillavry, David.
[Jütte, Daniel. The age of secrecy: Jews, Christians, and the economy of secrets, 1400-1800]. Religio. 2015, roč. 23, č. 2, s. 211–214.
Článek
Dellen, Theo van.
The Dutch lifelong learning scene: continuing unresolved issues and two alternative perspectives. Studia paedagogica. 2015, roč. 20, č. 4, s. 9–32.
Článek
Oliveira, Gisela.
Employability and learning transfer: what do students experience during their placements?. Studia paedagogica. 2015, roč. 20, č. 4, s. 123–138.
Článek
Jarvis, Peter, Rabušicová, Milada, Nehyba, Jan.
Adult learning as a lifelong concern: interview with Peter Jarvis. Studia paedagogica. 2015, roč. 20, č. 4, s. 109–122.
Článek
Häbig, Julia.
Cooperation between parents and schools from a student perspective. Studia paedagogica. 2015, roč. 20, č. 4, s. 155–165.
Článek
Bilgin-Aksu, Mualla, Aksu, Türkan, Polat, Soner.
School administrator self-esteem and its relationship to trust in teachers. Studia paedagogica. 2015, roč. 20, č. 4, s. 33–51.
Článek
Holm, Claus, Martinsen, Anders.
Mapping the relationship between higher education and sustainable development. Studia paedagogica. 2015, roč. 20, č. 4, s. 71–84.
Článek
Novotný, Petr.
Mind the gap: or better still, bridge it! : editorial. Studia paedagogica. 2015, roč. 20, č. 4, s. 5–8.
Článek
Bergnell Karlsson, Anneli.
"Let's pretend this [orange] is you!" : preschool children making meaning of a multimodal illustration offered at a Swedish Science Center. Studia paedagogica. 2015, roč. 20, č. 4, s. 139–153.
Článek
Šmideková, Zuzana.
Learning to swim in a digital ocean. Studia paedagogica. 2015, roč. 20, č. 4, s. 167–171.
Článek
Rabušicová, Milada, Pevná, Kateřina, Vařejková, Zuzana.
Surrogate grandparents as actors in intergenerational learning. Studia paedagogica. 2015, roč. 20, č. 4, s. 85–107.
Článek
Straková, Jana, Simonová, Jaroslava.
Beliefs of Czech teachers as a prerequisite for effective teaching. Studia paedagogica. 2015, roč. 20, č. 4, s. 53–70.
Článek
Vašina, Lubomír, Brustmannová, Sylvie.
Analysis of biological and psychological markers in people exhibiting health-enhancing behaviour and people exhibiting health-threatening behaviour. Annales psychologici. 2015, roč. 2 (16), č. 2, s. 33–55.
Článek
Komendová, Irena.
Practical application of hypnosis in treatment of phantom limb pain. Annales psychologici. 2015, roč. 2 (16), č. 2, s. 56–66.
Článek
Hajdúk, Michal, Boleková, Veronika, Heretik, Anton.
Psychometric properties of Brief Fear of Negative Evaluation – comparison of BFNE and BFNE-S. Annales psychologici. 2015, roč. 2 (16), č. 1, s. 12–19.
Článek
Humpolíček, Pavel, Kozlíková, Barbora, Chmelík, Jiří.
NEWRON – therapeutic software for free usage. Annales psychologici. 2015, roč. 2 (16), č. 1, s. 20–27.
Článek
Juřík, Vojtěch.
How body influences memory: the embodied aspects in retrieval of autobiographical memories. Annales psychologici. 2015, roč. 2 (16), č. 1, s. 28–38.
Článek
Kapcár, Andrej.
The origins of necromancy or How we learned to speak to the dead. Sacra. 2015, roč. 13, č. 2, s. 30–58.
Článek
Vozár, Zdenko, Weill-Parot, Nicolas.
Between the astral plane and scholasticism: a Parisian interview with the expert on virtutes occultae Nicolas Weill-Parot. Sacra. 2015, roč. 13, č. 2, s. 77–94.