Search
Displaying 1 - 30 of 2929
Article
Ondráček, Jaroslav.
K otázce předminulosti a minulosti v italštině a v angličtině. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. A, Řada jazykovědná. 1973, vol. 22, iss. A21, pp. 57–68.
Article
Jiráček, Jiří.
K interferenci v ruské sufixální derivaci. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. A, Řada jazykovědná. 1973, vol. 22, iss. A21, pp. 35–40.
Chapter
Kovář, Michal.
Ediční poznámka. In: Pražák, Richard. Josef Dobrovský : hungarista a ugrofinista.
2019, pp. 9–10.
Chapter
Pražák, Richard.
Světový názor Josefa Dobrovského ve světle vývoje a vzájemných souvislostí českého a maďarského národního hnutí na přelomu 18. a 19. století. In: Pražák, Richard. Josef Dobrovský : hungarista a ugrofinista.
2019, pp. 70–90.
Article
Dostálová, Nicol, Juhaňák, Libor, Plch, Lukáš.
A narrative review of eye-tracking research on self-regulated learning from multimedia learning materials in higher education. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 2, pp. 77–96.
Article
Říčan, Jaroslav, Kroufek, Roman.
Factor structure of a self-report questionnaire determining the epistemic beliefs of primary school and kindergarten student teachers in the science domain. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 2, pp. 97–129.
Article
Nekardová, Barbora.
The role of peer learning among university teachers in integrating digital technologies into higher education teaching. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 2, pp. 131–149.
Article
Karlík, Petr.
Drobné postřehy o slovesu být v češtině. Linguistica Brunensia. 2022, vol. 70, iss. 2, pp. 35–51.
Article
Heiser, František.
Interdisciplinarity as an ideal, crucial substrate for complex and original philological scientific research : (the versatile V. I. Dal and his supreme philological works). Linguistica Brunensia. 2022, vol. 70, iss. 2, pp. 69–77.
Article
Karlíková, Helena.
Vzpomínka na Pavlu Valčákovou. Linguistica Brunensia. 2022, vol. 70, iss. 2, pp. 79–82.
Article
Boček, Vít.
[Willems, Klaas; Munteanu, Cristinel. Eugenio Coseriu: past, present and future]. Linguistica Brunensia. 2022, vol. 70, iss. 2, pp. 83–87.
Article
Vykypěl, Bohumil.
[Lindner, Thomas. Urindogermanische Grammatik. Teil II. Flexionsparadigmen]. Linguistica Brunensia. 2022, vol. 70, iss. 2, pp. 88.
Article
Vykypěl, Bohumil.
[Witzlack-Makarevich, Kai, ed. Kalkierungs- und Entlehnungssprachen in der Slavia: Boris Unbegaun zum 120. Geburtstag]. Linguistica Brunensia. 2022, vol. 70, iss. 2, pp. 89–90.
Article
Boček, Vít.
[Operstein, Natalie. The lingua franca: contact-induced language change in the Mediterranean]. Linguistica Brunensia. 2022, vol. 70, iss. 2, pp. 91–97.
Article
Boháčová, Michaela.
[Šrámek, Rudolf. Putování za názvy obcí Jihlavska]. Linguistica Brunensia. 2022, vol. 70, iss. 2, pp. 98–101.
Chapter
Obsah. In: Majcík, Martin. Práce učitele s žákovskou chybou v komunikaci s celou třídou.
2022, pp. 5–6.
Chapter
Majcík, Martin.
Úvod. In: Majcík, Martin. Práce učitele s žákovskou chybou v komunikaci s celou třídou.
2022, pp. 7–10.
Chapter
Majcík, Martin.
Chyba ve výukové komunikaci. In: Majcík, Martin. Práce učitele s žákovskou chybou v komunikaci s celou třídou.
2022, pp. 11–23.
Chapter
Majcík, Martin.
Kognitivní a afektivní rovina učitelské práce s chybou. In: Majcík, Martin. Práce učitele s žákovskou chybou v komunikaci s celou třídou.
2022, pp. 24–46.
Article
Wiemer, Björn.
Directive-optative markers in Slavic : observations on their persistance and change. Linguistica Brunensia. 2023, vol. 71, iss. 1, pp. 5–45.
Article
Henzlová, Lucie.
Duševní nemoc jako činitel ovlivňující rodinné soužití a životní cyklus rodiny : (biografie střetu s duševní nemocí). Studia paedagogica. 2010, vol. 15, iss. 1, pp. 189–202.
Article
Pol, Milan, Hloušková, Lenka, Novotný, Petr, Sedláček, Martin.
Profesní dráha ředitelů základních škol: od fáze profesní jistoty k novým výzvám. Studia paedagogica. 2010, vol. 15, iss. 1, pp. 85–105.
Article
Makovská, Zuzana.
Čas psaní : vývoj dětské literární tvorby v dialogu s kulturou dospělých. Studia paedagogica. 2010, vol. 15, iss. 1, pp. 203–206.
Article
Tieben, Nicole.
Ready to study? : academic readiness of traditional and non-traditional students in Germany. Studia paedagogica. 2020, vol. 25, iss. 4, pp. 11–34.
Article
Malach, Josef, Vicherková, Dana, Barot, Tomáš.
Locus of control analysed with regards to non-traditional tertiary students of education. Studia paedagogica. 2020, vol. 25, iss. 4, pp. 135–159.