Search

Displaying 1 - 30 of 288

Article
Bárta, Boleslav, Ludvíková, Helena. The difference in emotional irritability between asthmatic and normal children. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1966, vol. 15, iss. I1, pp. 7–12.

Article
Široký, Hugo. Psychodrama as a modern instrument of moral education. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1967, vol. 16, iss. I2, pp. 7–14.

Article
Studia philosophica. Studia philosophica. 2014, vol. 61, iss. 2, pp. 106–107.

Chapter
Pokrivčák, Anton. New criticism - worth reconsidering?. In: Třináct let po = Trinásť rokov po. 2006, pp. 217–221.

Article
Plašienková, Zlatica, Slobodian, Oksana. Some ethical-religious views of Nikolai O. Lossky and Eugene V. Spektorsky : (searching for thought parallels). Studia philosophica. 2019, vol. 66, iss. 2, pp. 7–23.

Article
Studia philosophica. Studia philosophica. 2014, vol. 61, iss. 1, pp. 102–103.

Article
Studia philosophica. Studia philosophica. 2018, vol. 65, iss. 1-2, pp. 140–141.

Chapter
Šalamounová, Zuzana. Summary. In: Šalamounová, Zuzana. Socializace do školního jazyka. 2015, pp. 171–173.

Chapter
Zounek, Jiří. E-learning – one of the forms of learning in modern society (summary). In: Zounek, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. 2009, pp. 145–148.

Chapter
Zounek, Jiří. Literatura. In: Zounek, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. 2009, pp. 149–159.

Chapter
Záleská, Klára. Bibliografie. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe. 2020, pp. 132–152.

Chapter
Záleská, Klára. Immigrant children's support of their school adaptation : an insight into the Czech and Norwegian practice : summary. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe. 2020, pp. 130–131.

Chapter
Záleská, Klára. Seznamy. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe. 2020, pp. 153–155.

Chapter
Chlup, Otokar. Investigation of psychical manifestations of defective school-childern : summary. In: Chlup, Otokar. Výzkum duševních projevů u dětí méně schopných. 1925, pp. 105–108.

Chapter
Hozman, Karel. Pragmatist theory of knowledge : critical analysis. In: Hozman, Karel. Gnoseologie pragmatismu : kritický rozbor. 1969, pp. 99–102.

Chapter
Konečný, Robert. Summary. In: Konečný, Robert. Vladimír Hoppe : příspěvek k historii a kritice iracionalismu. 1970, pp. 199–202.

Chapter
Konečný, Robert. Bibliografie. In: Konečný, Robert. Vladimír Hoppe : příspěvek k historii a kritice iracionalismu. 1970, pp. 203–205.

Chapter
Šimáně, Michal. Czech minority education in the Czechoslovak Republic : to the everyday life of primary schools in political district Ústí nad Labem : summary. In: Šimáně, Michal. České menšinové školství v Československé republice : ke každodennosti obecných škol v politickém okresu Ústí nad Labem. 2019, pp. 165–168.

Chapter
Nový, Lubomír. The course of life as a sociological problem. In: Nový, Lubomír. Životní dráha jako sociologický problém. c1989, pp. 147–148.

Chapter
Pol, Milan. Použitá literatura a prameny. In: Pol, Milan. Waldorfské školy : izolovaná alternativa, nebo zajímavý podnět pro jiné školy?. 1995, pp. 149–165.

Chapter
Bělohrad, Radim. Summary. In: Bělohrad, Radim. Osobní identita a její praktická hodnota. 2011, pp. 154.

Chapter
Holzbachová, Ivana. Charles Louis Montesquieu : between objective and legal laws ; Voltaire : movement or permanency? ; Emile Durkheim : society, science, religion. In: Holzbachová, Ivana. Příspěvky k dějinám francouzské filozofie společnosti. 2011, pp. 158–162.

Chapter
Hroch, Jaroslav. Summary. In: Hroch, Jaroslav. Filosofická hermeneutika v dějinách a v současnosti. 2003, pp. 188–196.

Chapter
Lojdová, Kateřina. Použitá literatura. In: Lojdová, Kateřina. Zvol si mou cestu! : edukační aktivity subkultury freeganů ve veřejném prostoru. 2014, pp. 120–127.

Chapter
Liškař, Čestmír. Aim, contents and methods of foreign language teaching : summary. In: Liškař, Čestmír. Cíl, obsah a metody vyučování cizím jazykům. 1974, pp. 95–97.

Article
Raclavský, Jiří. Some arguments for the use of the notion of construction. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. B, Řada filozofická. 2003, vol. 52, iss. B50, pp. 61–67.

Article
Drozdek, Adam. Locke and toleration. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. B, Řada filozofická. 1997, vol. 46, iss. B44, pp. 25–32.

Article
[Eberle, Rolf A. Nominalistic systems]. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. B, Řada filozofická. 1972, vol. 21, iss. B19, pp. 145.

Article
Materna, Pavel. [Thiel, Christian. Sense and reference in frege's logic]. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. B, Řada filozofická. 1969, vol. 18, iss. B16, pp. 110–111.