Search

Displaying 1 - 30 of 90

Article
Ermida, Isabel. When the trails go cold : British press narratives on Maddie. Brno studies in English. 2009, vol. 35, iss. 1, pp. 45–62.

Article
Chamonikolasová, Jana. Word order and linear modification in English. Brno studies in English. 2009, vol. 35, iss. 2, pp. 17–28.

Article
Toplu, Şebnem. Woman's third age : The Seven Sisters by Margaret Drabble. Brno studies in English. 2009, vol. 35, iss. 1, pp. 173–184.

Article
Schendl, Herbert. William Harvey's Prelectiones anatomie universalis (1616) : code-switching in early modern English lecture notes. Brno studies in English. 2009, vol. 35, iss. 2, pp. 185–198.

Article
Dynel, Marta. Where cooperation meets politeness : revisiting politeness models in view of the Gricean framework. Brno studies in English. 2009, vol. 35, iss. 1, pp. 23–43.

Article
Goldblatt, Roy. Work as a mode of assimilation in twentieth-century Jewish American literature. Brno studies in English. 2009, vol. 35, iss. 1, pp. 125–135.

Article
Lukas, Josef. Vztahy mezi učiteli a řediteli na základních školách - přehled relevantních výzkumů. Studia paedagogica. 2009, vol. 14, iss. 1, pp. 127–145.

Article
Krejčová, Lenka. Význam učitelů a školního prostředí pro motivaci dospívajících při studiu ve středních školách. Studia paedagogica. 2009, vol. 14, iss. 2, pp. 85–106.

Article
Janebová, Eva. Vedení internacionalizace vysokých škol. Studia paedagogica. 2009, vol. 14, iss. 2, pp. 107–130.

Article
Pol, Milan, Hloušková, Lenka, Novotný, Petr, Sedláček, Martin. Úvodní fáze profesní dráhy ředitelů základních škol. Studia paedagogica. 2009, vol. 14, iss. 1, pp. 109–126.

Chapter
Zounek, Jiří. Úvod. In: Zounek, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. 2009, pp. 7–13.

Article
Závodyová, Viera. Uplatňovanie ritualizácií vo výučbe anglického jazyka v materských školách. Studia paedagogica. 2009, vol. 14, iss. 2, pp. 171–186.

Article
Cetera, Anna. Translating the translated : the evergreen classics storm the publishing market again. Brno studies in English. 2009, vol. 35, iss. 1, pp. 103–114.

Article
Šeďová, Klára. Tiché partnerství: vztahy mezi rodiči a učitelkami na prvním stupni základní školy. Studia paedagogica. 2009, vol. 14, iss. 1, pp. 27–51.

Article
Downing, Angela. Surely as a marker of dominance and entitlement in the crime fiction of P.D. James. Brno studies in English. 2009, vol. 35, iss. 2, pp. 79–92.

Serial

Article
Kasíková, Hana, Dubec, Michal. Spolupráce učitelů: od větší k menší neznámé. Studia paedagogica. 2009, vol. 14, iss. 1, pp. 67–86.

Article
Janatová, Lucie. Souvislost mezi hraním počítačových her a agresivitou. Studia paedagogica. 2009, vol. 14, iss. 2, pp. 155–170.

Chapter
Zounek, Jiří. Současný e-learning – vymezení problematiky. In: Zounek, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. 2009, pp. 30–44.

Article
Lojdová, Kateřina. Skryté světy mládeže. Studia paedagogica. 2009, vol. 14, iss. 2, pp. 205–208.

Article
Chovanec, Jan. Simulation of spoken interaction in written online media texts. Brno studies in English. 2009, vol. 35, iss. 2, pp. 109–128.

Chapter
Zounek, Jiří. Rejstřík. In: Zounek, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. 2009, pp. 160–161.

Article
Pegues, Dagmar. Regional aesthetics : the formation of identities and stereotypes in the fiction of Grace King and Kate Chopin. Brno studies in English. 2009, vol. 35, iss. 1, pp. 147–172.

Article
Lukas, Josef. Projekt Centra podpory inkluzívního vzdělávání (CPIV). Studia paedagogica. 2009, vol. 14, iss. 2, pp. 209.

Article
Hardy, Stephen Paul, Kaylor, Michael Matthew. [Procházka, Martin. Transversals]. Brno studies in English. 2009, vol. 35, iss. 1, pp. 189–193.

Article
Švaříček, Roman. Pomluvy jako mikropolitická strategie učitelů základní školy. Studia paedagogica. 2009, vol. 14, iss. 1, pp. 87–108.

Article
Poděkování recenzentům. Studia paedagogica. 2009, vol. 14, iss. 2, pp. 210–211.

Article
Aijmer, Karin. Please : a politeness formula viewed in a translation perspective. Brno studies in English. 2009, vol. 35, iss. 2, pp. 63–77.