Search
Displaying 1 - 30 of 131
Article
Polášek, Patrik.
Zpráva z varšavské mezinárodní konference "Religion, Cultural Heritage, and Social Change in Central-Eastern Europe". Religio. 2022, vol. 30, iss. 2, pp. 195–197.
Article
Houserová, Petra.
Zpráva z mezinárodní konference Paganism and its Others. Sacra. 2022, vol. 20, iss. 2, pp. 70–72.
Article
Jačisko Nasri, Tamara.
Ženy v nábožensky smíšených manželstvích a proměny jejich náboženské identity. Sacra. 2022, vol. 20, iss. 2, pp. 7–21.
Chapter
Majcík, Martin.
Závěr. In: Majcík, Martin. Práce učitele s žákovskou chybou v komunikaci s celou třídou.
2022, pp. 111–117.
Article
Šalamounová, Zuzana.
Základní školy v procesu adaptace na výuku na dálku : vícepřípadová studie. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 1, pp. 35–66.
Article
Filagová, Markéta.
Základná škola ako perlorodka : prípadová štúdia prevzatia a spracovania národného testovania školskými aktérmi. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 3, pp. 33–62.
Article
Valtrová, Jana, Menšíková, Tereza.
Záchvěvy minulosti v přítomných okamžicích : reflexe výročí Ústavu religionistiky FF MU a časopisu Sacra (ve vzájemné provázanosti). Sacra. 2022, vol. 20, iss. 2, pp. 44–51.
Article
Kroftová, Věra.
Využití vybraných indikátorů Scimago Journal & Country Rank k vyhodnocení publikační aktivity České republiky v kontextu dalších zemí v databázi Scopus. ProInflow. 2022, vol. 14, iss. 1-2, pp. 49–65.
Article
Válek, František, Mokrý, Matouš.
Výběr z nově vydaných titulů z oblasti studia náboženství starověkého východního Středomoří. Sacra. 2022, vol. 20, iss. 1, pp. 53–57.
Article
Kopský, Vojtěch.
Výběr video formátů v paměťových institucích. ProInflow. 2022, vol. 14, iss. 1-2, pp. 114–135.
Article
Pavlasová, Lenka, Robová, Jarmila, Uličná, Klára, Vondrová, Naďa, Stará, Jana, Novotná, Magdalena.
Vliv přípravného studia učitelů na rozvoj jejich profesního vidění. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 1, pp. 13–33.
Article
Švaříček, Roman.
Věda je jen jedna : editorial. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 1, pp. 5–11.
Article
Kirsch, Otakar, Jagošová, Lucie.
Úvodní slovo. Museologica Brunensia. 2022, vol. 11, iss. 2, pp. 2–3.
Article
Tkáč, Marek.
Úvod do fenoménu mesmerismu: doktor Mesmer a animálny magnetizmus. Sacra. 2022, vol. 20, iss. 2, pp. 22–34.
Chapter
Majcík, Martin.
Úvod. In: Majcík, Martin. Práce učitele s žákovskou chybou v komunikaci s celou třídou.
2022, pp. 7–10.
Article
Lehesvuori, Sami, Ketonen, Laura, Hähkiöniemi, Markus.
Utilizing informal formative assessment and dialogicity during reflections on educational dialogue in mathematics. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 2, pp. 55–75.
Article
Kolářová, Ivana.
Týdny muzeí v Československu na přelomu 50. a 60. let 20. století. Museologica Brunensia. 2022, vol. 11, iss. 2, pp. 59–64.
Article
Muravska, Svitlana.
Transformation of the concept "museum" in the Ukrainian space. Museologica Brunensia. 2022, vol. 11, iss. 1, pp. 23–31.
Article
Nekardová, Barbora.
The role of peer learning among university teachers in integrating digital technologies into higher education teaching. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 2, pp. 131–149.
Article
Echarri, Fernando.
The metamuseum as the future of the museum institution?. Museologica Brunensia. 2022, vol. 11, iss. 1, pp. 4–9.
Article
Walz, Markus.
The ICOM museum definition: ICOM Germany between functionaries, members, and activists. Museologica Brunensia. 2022, vol. 11, iss. 1, pp. 49–55.
Article
Jagošová, Lucie, Kirsch, Otakar.
The ICOM International museum definition from the perspective of the Czech Republic : results of a questionnaire survey among representatives of the museum community and other related disciplines . Museologica Brunensia. 2022, vol. 11, iss. 1, pp. 32–48.
Article
Kapcár, Andrej.
The aesthetics of the machine-god : transcendence, salvation, or dystopia in the image of the technological god-entity. Religio. 2022, vol. 30, iss. 1, pp. 45–76.
Chapter
Majcík, Martin.
Teacher's error management behavior during whole class interaction : summary. In: Majcík, Martin. Práce učitele s žákovskou chybou v komunikaci s celou třídou.
2022, pp. 118–120.
Article
Springinzeisz, Kata.
Social inclusion in museum education : a literature review. Museologica Brunensia. 2022, vol. 11, iss. 2, pp. 4–20.