Search

Displaying 1 - 30 of 131

Article
Houserová, Petra. Zpráva z mezinárodní konference Paganism and its Others. Sacra. 2022, vol. 20, iss. 2, pp. 70–72.

Article
Jačisko Nasri, Tamara. Ženy v nábožensky smíšených manželstvích a proměny jejich náboženské identity. Sacra. 2022, vol. 20, iss. 2, pp. 7–21.

Chapter
Majcík, Martin. Závěr. In: Majcík, Martin. Práce učitele s žákovskou chybou v komunikaci s celou třídou. 2022, pp. 111–117.

Article
Šalamounová, Zuzana. Základní školy v procesu adaptace na výuku na dálku : vícepřípadová studie. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 1, pp. 35–66.

Article

Article
Válek, František, Mokrý, Matouš. Výběr z nově vydaných titulů z oblasti studia náboženství starověkého východního Středomoří. Sacra. 2022, vol. 20, iss. 1, pp. 53–57.

Article
Kopský, Vojtěch. Výběr video formátů v paměťových institucích. ProInflow. 2022, vol. 14, iss. 1-2, pp. 114–135.

Article
Pavlasová, Lenka, Robová, Jarmila, Uličná, Klára, Vondrová, Naďa, Stará, Jana, Novotná, Magdalena. Vliv přípravného studia učitelů na rozvoj jejich profesního vidění. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 1, pp. 13–33.

Article
Švaříček, Roman. Věda je jen jedna : editorial. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 1, pp. 5–11.

Article
Válek, František, Mokrý, Matouš. Úvodník. Sacra. 2022, vol. 20, iss. 1, pp. 5–6.

Article
Menšíková, Tereza. Úvodník. Sacra. 2022, vol. 20, iss. 2, pp. 5–6.

Article
Rutar, Václav. Úvodní slovo. Museologica Brunensia. 2022, vol. 11, iss. 1, pp. 2–3.

Article
Kirsch, Otakar, Jagošová, Lucie. Úvodní slovo. Museologica Brunensia. 2022, vol. 11, iss. 2, pp. 2–3.

Article
Tkáč, Marek. Úvod do fenoménu mesmerismu: doktor Mesmer a animálny magnetizmus. Sacra. 2022, vol. 20, iss. 2, pp. 22–34.

Chapter
Majcík, Martin. Úvod. In: Majcík, Martin. Práce učitele s žákovskou chybou v komunikaci s celou třídou. 2022, pp. 7–10.

Article
Lehesvuori, Sami, Ketonen, Laura, Hähkiöniemi, Markus. Utilizing informal formative assessment and dialogicity during reflections on educational dialogue in mathematics. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 2, pp. 55–75.

Article
Pacek, Miloš. Úpravy nástroje Mapseries. ProInflow. 2022, vol. 14, iss. 1-2, pp. 66–77.

Article
Kolářová, Ivana. Týdny muzeí v Československu na přelomu 50. a 60. let 20. století. Museologica Brunensia. 2022, vol. 11, iss. 2, pp. 59–64.

Article
Muravska, Svitlana. Transformation of the concept "museum" in the Ukrainian space. Museologica Brunensia. 2022, vol. 11, iss. 1, pp. 23–31.

Article
Nekardová, Barbora. The role of peer learning among university teachers in integrating digital technologies into higher education teaching. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 2, pp. 131–149.

Article
Echarri, Fernando. The metamuseum as the future of the museum institution?. Museologica Brunensia. 2022, vol. 11, iss. 1, pp. 4–9.

Article
Walz, Markus. The ICOM museum definition: ICOM Germany between functionaries, members, and activists. Museologica Brunensia. 2022, vol. 11, iss. 1, pp. 49–55.

Chapter
Majcík, Martin. Teacher's error management behavior during whole class interaction : summary. In: Majcík, Martin. Práce učitele s žákovskou chybou v komunikaci s celou třídou. 2022, pp. 118–120.

Article
Springinzeisz, Kata. Social inclusion in museum education : a literature review. Museologica Brunensia. 2022, vol. 11, iss. 2, pp. 4–20.

Article
Lorenz, Michal. Slovo úvodem. ProInflow. 2022, vol. 14, iss. 1-2, pp. 1–3.