In her contribution the author reflects upon the specific features of the Slovak-Hungarian bilingualism and its position in educational process.
bilingualism; Slovak-Hungarian bilingualism; positive perception of bilingualism and two cultural environments
[1] ANDRUŠKA, P. 2008. Stredo-európske kapitoly 2. Nitra: Katedra areálových kultúr FSŠ, UKF v Nitre, 2008. s. 109. ISBN 978-80-8094-306-6.
[2] LIGETI, CS. – MEDGYESI, S. – SZONTAGH,P. 2005. Pedagógiai kaleidoszkóp. Budapest: Budapesti Pedagógusok Szakmai Servezete, 2005. s. 179. ISBN 963218492 0.
[3] ŠENKÁR, P. Dieťa a bilingvizmus. In: Kultúra a súčasnosť 6. Ed.: Peter Andruška. Nitra: Katedra areálových kultúr FSŠ, UKF v Nitre, 2008. s. 142. ISBN 978-80-8094-372-1.
[4] SOUKUP, V. 2004. Dějiny antropologie (Encyklopedický přehled dějin fyzické antropologie, paleoantropologie, sociální a kulturní antropologie). Praha: Nakladatelství Karolínum, 2004. s. 667. ISBN 80-246-0337-3.
[5] SZÁMELOVÁ,P. 2012. Metodológia výučby v slovensko-maďarskom kontexte (v tlači).