[1] Timothy AMBROSE, Crispin PAINE, Museum Basics. London 1995. ISBN 0-415-05770-1.
[2] Josef BENEŠ, Kulturně výchovná činnost muzeí I. Praha 1981.
[3] Josef BENEŠ, Kulturně výchovná činnost muzeí II. Praha 1981.
[4] Josef BENEŠ, Muzeum a výchova. Praha 1980.
[5] Jan ČÁP, Psychologie výchovy a vyučování, Praha 1997. ISBN80-7066-534-3.
[6] Jan ČINČERA, Práce s hrou pro profesionály, Praha 2007. ISBN978-80-247-1974-0.
[7] Efektivní učení ve škole, Praha 2005. ISBN 80-7178-556-3.
[8] John H. FALK – Lynn D. DIERKING, Learning from Museum: Visitor Experiences and the Making of Meaning, Oxford 2000. ISBN 0-7425-0295-3.
[9] Karlheinz FINGERLE, Museums didaktik am Beispiel des Deutschen Museums, 4. vyd., München 1992.
[10] Radek HANUŠ – Lenka CHYTILOVÁ, Zážitkově pedagogické učení, Praha 2009. ISBN 978-80-247-2816-2.
[11] George E. HEIN, Learning in the Museum, London 2002. ISBN0-415-09776-2.
[12] Eilean HOOPER-GREENHILL, Museums and their Visitors, 2.vyd., London 1996. ISBN 0-415-06857-6.
[13] Eilean HOOPER-GREENHILL, Museum, Media, Message, London, New York 1995. ISBN 0-415-11672-4.
[14] Eilean HOOPER-GREENHILL, The Educational Role of the Museum, London, New York 1994. ISBN 0-415-11287-7.
[15] Eilean HOOPER-GREENHILL, Museums and Education: Purpose, Pedagogy, Performance, 3. vyd., London, New York 2009. ISBN 0-415-37936-9.
[16] Eilean HOOPER-GREENHILL, Museums and the Interpretation of Visual Culture, 3. vyd., London, New York 2003. ISBN0-415-08633-7.
[17] Radek HORÁČEK, Galerijní animace a zprostředkování umění: poslání, možnosti a podoby seznamování veřejnosti se soudobým výtvarným uměním prostřednictvím aktivizujících programů na výstavách. Brno 1998. ISBN 80-7204-084-7.
[18] Lucie JAGOŠOVÁ – Vladimír JŮVA – Lenka MRÁZOVÁ, Muzejní pedagogika: Metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace, Brno 2010. ISBN 978-80-7315-207-9.
[19] Vladimír JŮVA, Dětské muzeum: edukační fenomén pro 21.století. Brno 2004. ISBN 80-7315-090-5.
[20] Vladimír JŮVA, Vývoj německé muzeopedagogiky. Brno 1994. ISBN 80-901737-2-1.
[21] Zdeněk KALHOUS – Otto OBST a kol., Školní didaktika, Praha 2002. ISBN 80-7178-253-X.
[22] Ladislav KESNER, Marketing a management muzeí a památek, Praha 2005. ISBN 80-247-1104-4.
[23] Jiří KIRCHER, Psychologie prožitku a dobrodružství pro pedagogiku a psychoterapii, Brno 2009. ISBN 978-80-215-2562-5.
[24] Zdeněk KOLÁŘ – Renata ŠIKULOVÁ, Hodnocení žáků, 2.vyd., Praha 2009. ISBN 978-80-247-2834-6.
[25] Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Teorie a praxe projektové výuky, Brno 2006. ISBN 978-80-210-4142-4.
[26] Jiří KULKA, Psychologie umění, 2. vyd., Praha 2008. ISBN 978-80-247-2329-7.
[27] Pavel KUSÁK – Pavel DAŘÍLEK, Pedagogická psychologie – A, Olomouc 2002. ISBN 80-244-0294-7.
[28] Chris KYRIACOU, Klíčové dovednosti učitele: Cesty k lepšímu vyučování, 3. vyd., Praha 2008. ISBN 978-80-7367-434-2.
[29] Dáša LASOTOVÁ – Radim BEJLOVEC, Metodika výuky výtvarné výchovy na 2. stupni základních škol a středních školách z pohledu pedagogické praxe – náměty pro začínající učitele, Ostrava 2010. ISBN 978-80-7368-892-9.
[30] Charmaine LIEBERTZ, Kunstdidaktische Aspekte in der Museumspädagogik: Entwicklung und Gegenwart, Weinheinm 1988. ISBN 3-89271-078-3.
[31] Josef MAŇÁK, Nárys didaktiky, Brno 2003. ISBN80-210-3123-9.
[32] Josef MAŇÁK – Vlastimil ŠVEC, Výukové metody, Brno 2003. ISBN 80-7315-039-5.
[33] Museumspädagogik: Grundlagenund Praxisberichte, Baltmannsweiler 1990. ISBN 3-871116-661-8.
[34] Milan NAKONEČNÝ, Motivace lidského chování, Praha 1996. ISBN 80-200-0592-7.
[35] Vlastimil PAŘÍZEK, Základy obecné pedagogiky, Praha 1996.
[36] Marvin PASCH a kol., Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině, 2. vyd., Praha 2005. ISBN 80-7367-054-2.
[37] Geoffrey PETTY, Moderní vyučování, Praha 2006. ISBN80-7367-172-7.
[38] Graham PIKE – David SELBY, Globální výchova, Praha 1994. ISBN 80-85623-98-6.
[39] Jan PRŮCHA – Eliška WALTEROVÁ – Jiří MAREŠ, Pedagogický slovník, 4. vyd., Praha 2003. ISBN 80-7178-772-8.
[40] Gabriele RATH, Museen für Besucher Innen: eine Studie, Sien 1998. ISBN 3-85114-421-X.
[41] Martin SCHUSTER – Hildegard AMELN-HAFFKE (eds.), Museums-psychologie. Erlebenim Kunstmuseum, Bern 2006. ISBN 3-8017-1682-1.
[42] Jarmila SKALKOVÁ, Obecná didaktika, 2 vyd., Praha 2007. ISBN 978-80-247-1821-7.
[43] Petra ŠOBÁŇOVÁ, Škola muzejní pedagogiky 1: Poznámky k partnerství výtvarné a muzejní pedagogiky, Olomouc 2007. ISBN 978-80-244-1866-7.
[44] Jiří ŠKODA – Pavel DOULÍK, Psychodidaktika: Metody efektivního a smysluplného učení a vyučování, Praha 2011. ISBN 978-80-247-3341-8.
[45] Graeme K. TALBOYS, Museum Educator's Handbook, Aldershot, Brookfield 2000. ISBN 0-556-08173-3.
[46] Friedrich WAIDACHER, Príručka všeobecnej muzeológie, Bratislava 1999. ISBN 80-8060-015-5.
[47] Klaus WESCHENFELDER – Wolfgang ZACHARIAS, Handbuch Museumspädagogik: Orientierungen und Methoden fürdie Praxis, 3. vyd., Düsseldorf 1992. ISBN 3-590-14285-5.
[48] Wolfgang ZACHARIAS, Kulturpädagogik: Kulturelle Jugenbildung. Eine Einführung, Opladen 2001. ISBN 3-8100-3071-6.
[49] Martin HORÁČEK – Hana MYSLIVEČKOVÁ – Petra ŠOBÁŇOVÁ (eds.), Muzejní pedagogika dnes: Sborník příspěvků z mezinárodní konference pořádané katedrou výtvarné výchovy PdF UP v Olomouci 6. 5. 2008. Olomouc 2008. ISBN978-80-244-1993-0.
[50] Radek HORÁČEK – Jan ZÁLEŠÁK (eds.), Aktuální otázky zprostředkování umění: teorie a praxe galerijní pedagogiky, vizuální kultura a výtvarná výchova, Brno 2007. ISBN978-80-210-4371-8.
[51] Hannelore KUNZ-OTT (ed.). Museum und Schule: Wegezueinererfolgreichen Partnerschaft. München, Berlin 2005. ISBN3-422-06558-X.
[52] Lynn Uyen TRAN – Heather KING, '
The Professionalization of Musem Educators: The Case in Science Museums', Museum Management and Curatorship, 22 (2007), č. 2, s. 131–149. ISSN 0964-7775. |
DOI 10.1080/09647770701470328
[53] Lucie JAGOŠOVÁ – Lenka MRÁZOVÁ, Profese muzejního pedagoga v teorii a praxi. In Muzeologie na počátku třetího tisíciletí/Museology at the Beginning of the Third Millennium: sborník z mezinárodní konference Teorie a praxe 2008. Brno 2009. s. 159–170. ISBN 978-80-86413-61-7.
[54] Tomáš MARTINEC, Prožitek flow, výtvarná tvorba a vnímání uměleckých děl. In Radek HORÁČEK – Jan ZÁLEŠÁK (eds.), Aktuální otázky zprostředkování umění: teorie a praxe galerijní pedagogiky, vizuální kultura a výtvarná výchova, Brno 2007, s. 73–76. ISBN 978-80-210-4371-8.