[1] BAJER, Jiří. Achillova pata Komické opery? Divadelní noviny, roč. 5 (1962), č. 23, s. 8.
[2] BOR, Vladimír. Bystrouška v berlínském podání. Lidová demokracie, 31. 5. 1962.
[3] BOR, Vladimír. Komická opera zahájila Othellem. Lidová demokracie, 26. 5. 1962.
[4] BROŽOVSKÁ, Jarmila. Felsensteinovy inscenace v Praze. Divadlo, roč. 7 (1956), č. 7, s. 597–601.
[5] BROŽOVSKÁ, Jarmila. Zápas o pravdu v opeře. Divadlo, roč. 10 (1959), č. 10, s. 780–788.
[6] BROŽOVSKÁ, Jarmila. Komická opera a my. Kultura, roč. VI (1962), č. 22, s. 4.
[7] BROŽOVSKÁ, Jarmila. O současné operní inscenaci. Mladá fronta, 21. 11. 1965.
[8] BROŽOVSKÁ, Jarmila. Musiktheater – současné operní divadlo? Divadlo, roč. 17 (1966), č. 2, s. 76–78.
[9] BURIAN, Karel Vladimír. Walter Felsenstein. Supraphon, Praha 1979.
[10] dt. W. Felsenstein v Praze. Večerní Praha, 14. 5. 1956.
[11] FELSENSTEIN, Walter. Příspevěk k diskusi o hudebním divadle. Divadlo, roč. 7 (1956), č. 7, s. 602–603.
[12] FELSENSTEIN, Walter. K interpretaci Janáčkových oper. Hudební rozhledy, roč. 11 (1958), č. 22, s. 925.
[13] FELSENSTEIN, Walter a Siegfried MELCHINGER. Hudobné divadlo. Štátne hudobné vydavateľstvo, Bratislava 1964.
[14] FELSENSTEIN, Walter a Götz FRIEDRICH a Joachim HERZ. Musiktheater. Beiträge zur Methodik und zu Inszenierungs-Konzeptionen (hg. von Stephan Stompor). Philipp Reclam, Leipzig 1970.
[15] FELSENSTEIN, Walter. Schriften zum Musiktheater (hg. von Stephan Stompor). Henschel, Berlin 1976.
[16] FELSENSTEIN, Walter. Theater. Gespräche, Briefe, Dokumente (hg. von Ilse Kobán). Edition Hentrich, Berlin 1991.
[17] HAVLÍČKOVÁ KYSOVÁ, Šárka.
Teoretické dílo Miloše Wasserbauera v kontextu dobového myšlení o operní inscenační tvorbě. Theatralia, roč. 20 (2017), č. 2, s. 69–95. |
DOI 10.5817/TY2017-2-4
[18] HAVLÍČKOVÁ KYSOVÁ, Šárka a Helena SPURNÁ.
Realismus hudebního divadla Waltera Felsensteina – pravda, nebo mýtus? Theatralia, roč. 20 (2017), č. 1, s. 88–121. |
DOI 10.5817/TY2017-1-6
[19] HERBORT, Heinz Josef. Wie "real" ist das realistische Musiktheater? Jahrbuch der Komischen Oper Berlin 1966/67. Henschel, Berlin 1967, s. 191–194.
[20] HERRMANNOVÁ, Eva a Vladimír LÉBL. Janáček, Felsenstein a Komická opera, Literární noviny, roč. XI (1962), č. 23, s. 1 a 3.
[21] HINTZE, Werner, Clemens RISI a Robert SOLLICH (Hrsg.). Realistisches Musiktheater. Walter Felsenstein: Geschichte, Erben, Gegenpositionen. Theater der Zeit (Recherchen 51), Berlin 2008.
[22] KAŠLÍK, Václav. Jak jsem dělal operu. Panton, Praha 1987.
[23] KEHRMANN, Boris. Vom Expressionismus zum verordneten "Realistischen Musiktheater". Walter Felsenstein – Eine dokumentarische Biographie 1901 bis 1951. [Dresdner Schriften zur Musik. Hochschule für Musik Carl Maria von Weber Dresden, hg. von Matthias Herrmann, Bd. 3, 2 Teile]. Tactum, Marburg 2015.
[24] KOTEK, Josef. Berlínská komická opera se představila v Praze. Mladá fronta, 24. 5. 1956.
[25] KRISTI, Grigori W. Stanislawskis Weg zur Oper. Henschel, Berlin 1954.
[26] KRIŠKA, Branislav. Režisér – autorita – tradícia. Hudobný život, roč. II (1970), č. 21 (6. 11. 1970), s. 1 a 8.
[27] Leoš Janáček a soudobá hudba. Sborník z Mezinárodního hudebně vědeckého kongresu v Brně 1958. Panton, Praha 1963.
[28] OTTO, Werner (red.). Die Komische Oper 1947–1954. Henschel, Berlin 1954.
[29] PACLT, Jaromír. Felsensteinův Othello. Divadelní noviny, roč. 3 (1959/60), č. 4, s. 8.
[30] PEČMAN, Rudolf. Felsensteinova koncepce opery. Host do domu, roč. IX (1962), č. 7, s. 323.
[31] PEČMAN, Rudolf. O opeře s Milošem Wasserbauerem. Hudební rozhledy, roč. 17 (1964), s. 185–187.
[32] PEČMAN, Rudolf. Hudební divadlo k diskusi. Věda a život, 1966, č. 3, s. 191–192.
[33] PEČMAN, Rudolf. Principy hudebního divadla a interpretační styl oper Janáčkových (Kritická retrospektiva jako podnět k zamyšlení). Program Státního divadla Brno, roč. XLVII (1977), č. 9, s. 315–320.
[34] PROCHÁZKA, Jaroslav. Dvakrát s Waltrem Felsensteinem. Divadelní noviny, roč. 5 (1962), č. 16–17, s. 8.
[35] RIHA, Carl. Zur Interpretation der "Verkauften Braut". Jahrbuch der Komischen Oper Berlin 1966/67. Henschel, Berlin 1967, s. 207–215.
[36] STANISLAVSKIJ, Konstantin Sergejevič. K. S. Stanislavskij o operním divadle. Sovětské divadlo, roč. IV (1954), č. 3, s. 295–301.
[37] SYCHRA, Antonín. Nad tvorbou W. Felsensteina. Tvorba, roč. 27 (1962), č. 23 (4. 7. 1962), s. 538–539.
[38] ŠALDOVÁ, Lenka. Česká operní režie v šedesátých letech 20. století. Disertační práce, Filozofická fakulta UK, Praha 2005.
[39] ŠEFL, Vladimír. Komická opera a opera. Hudební rozhledy, roč. 15 (1962), č. 13, s. 540–542.
[40] ŠTROS, Ladislav. Jak jsem v Praze inscenoval Janáčka. Opera. Informační zdroj SOP (1995/96), č. 3 (26), s. 23–24.
[41] ŠTROS, Ladislav, Pavel PETRÁNĚK a Daniel JÄGER. Má cesta operou. Národní divadlo, Praha 2006.
[42] TONCROVÁ, Dana. Miloš Wasserbauer a jeho hledání realistické scénické interpretace v opeře (Tvorba Miloše Wasserbauera ve Státním divadle Brno v letech 1958–1970). Diplomová práce, Filozofická fakulta MU v Brně, 2000.
[43] VOJTĚCH, Ivan (šifra iv). Dilema operního herectví. Felsenstein 1962. Divadlo, roč. 13 (1962), č. 7, s. 52–53.
[44] WASSERBAUER, Miloš. Princip realistické scénické interpretace v opeře. Divadlo, roč. 8 (1957), č. 3, s. 211–214.