[2] Metodický pokyn ke komplexnímu hodnocení žáků končících povinnou školní docházku – zadání. (1971). Fond Ministerstva školství 1948–1989 (kart. 829, 1967–1978, sg. 17d5). Národní archiv.
[3] Metodický pokyn pro vypracování komplexního hodnocení žáků základních devítiletých škol končících školní docházku. (1971). Fond Ministerstva školství 1948–1989 (kart. 829, 1967–1978, sg. 17d5). Národní archiv.
[4] Návrh postupu organizačního a obsahového zabezpečení přechodu žáků do středních škol při plnění povinné desetileté školní docházky – předběžné připomínkové řízení. (1982). Fond Ministerstva školství 1948–1989 (kart. 819, 1981–1988, sg. 17a). Národní archiv.
[5] Připomínky k některým školským otázkám. (1968). Sekretariát ministerstva, fond Ministerstvo školství (MŠMT) 1967–1992 (kart. 188, sg. 17+místo P–Ž). Národní archiv.
[6] Prozatímní směrnice o přijímání ke studiu na středních všeobecně vzdělávacích školách, odborných školách, středních odborných školách, konzervatořích a do souvislého pětiletého studia v roce 1969, č. j. 24646/68-II/3a. (1968). Věstník ministerstva školství a ministerstva kultury a informací, 24(22), 317–321.
[7] Přijímání uchazečů do středních škol pro pracující, odborných škol, středních odborných škol (i pedagogických škol), středních všeobecně vzdělávacích škol a konzervatoří, č. j. 54 129/60-II/5. (1961). Věstník ministerstva školství a kultury, 17(32), 17–23.
[8] Směrnice, jimiž se mění a doplňují směrnice ministerstva školství ČSR o přijímání ke studiu na školách poskytujících střední a vyšší vzdělání, č. j. 7914/72-213. (1972). Věstník Ministerstva školství a ministerstva kultury České socialistické republiky, 28(2), 34–36.
[9] Směrnice, jimiž se mění a doplňují směrnice ministerstva školství ČSR o přijímání ke studiu na školách poskytujících střední a vyšší vzdělání, č. j. 10 804/71-213. (1971). Věstník Ministerstva školství a ministerstva kultury České socialistické republiky, 27(4), 37–39.
[10] Směrnice o přijímání ke studiu na školách poskytujících střední a vyšší vzdělání, č. j. 14.550/70-II/3a. (1970). Věstník Ministerstva školství a ministerstva kultury České socialistické republiky, 26(3–4), 21–27.
[11] Směrnice pro přijímání ke studiu na středních školách a do souvislého pětiletého studia na odborných učilištích a učňovských školách, č. j. 17 912/67-II/5. (1967). Věstník ministerstva školství a ministerstva kultury a informací, 23(15), 135–137.
[12] Směrnice pro rozmisťování mládeže a pro přijímání ke studiu na středních školách. Výnos ministerstva školství a kultury ze dne 25. ledna 1962, č. j. 5222/62-II/5. (1962). Věstník ministerstva školství a kultury, 18(4), 39–46.
[13] Směrnice pro rozmisťování mládeže a pro přijímání ke studiu na středních školách – změna, č. j. 46 312/62-II/5. (1962). Věstník ministerstva školství a kultury, 18(33), 377–378.
[14] Směrnice pro rozmisťování mládeže a pro přijímání ke studiu na středních školách – doplněk, č. j. 53 499/64-X/I. (1965). Věstník ministerstva školství a kultury, 21(2), 24.
[15] Vládní nařízení 2/1952 Sb., o rozmisťování absolventů vysokých škol a výběrových odborných. (1952). Věstník Ministerstva školství, věd a umění, 8(10), 203.
[19] Závěrečné zkoušky na středních školách a přijímání žáků do výběrových škol třetího stupně – Výnos MŠVU z 15. března 1951 č. 17 345-II. (1951). Věstník ministerstva školství, věd a umění, 7(8), 75–81.
[20] Abrams, L. (2016). Oral history theory. Routledge, Taylor & Francis Group.
[21] Boguszak, M., Gabal, I., & Matějů, P. (1990). Ke koncepcím vývoje sociální struktury v ČSSR: Příspěvek k sebereflexi československé sociologie. Sociologický časopis, 26(3), 168–186.
[22] Boháč, A., & Šulcová, V. (1979). Československé střední odborné školy od osvobození do dneška. VÚOŠ.
[23] Disman, M. (2011). Jak se vyrábí sociologická znalost: Příručka pro uživatele. Karolinum.
[25] Greinert, W-D., & Hanf, G. (Eds.). (2004). Towards a history of vocational education and training (VET) in Europe in comparative perspective. European Centre for the Development of Vocational Training.
[27] Historická statistická ročenka ČSSR. (1985). Nakladatelství technické literatury.
[28] Hrubý, K. (2018). Cesty komunistickou diktaturou: Kritické studie a eseje. Argo.
[29] Janesick, J. V. (2010). "Stretching" exercises for qualitative researchers. SAGE Publications.
[30] Jech, K. (1993). Stránkami soudobých dějin: Sborník statí k pětašedesátinám historika Karla Kaplana. Ústav pro soudobé dějiny Akademie věd České republiky.
[31] K novému způsobu výběru žáků. (1957). Odborná škola, 4(4), 97–100.
[32] Kalinová, L. (2012). Konec nadějím a nová očekávání: K dějinám české společnosti 1969–1993. Academia.
[33] Katrňák, T. (2005). Třídní analýza a sociální mobilita. Centrum pro studium demokracie a kultury.
[35] Kourová, P. (2017). Lánská akce. "Nejvíce nám záleží na hornické mládeži." Marginalia Historica, 8(1), 97–127.
[36] Kreidl, M. (2002). Trendy ve výběru střední školy v socialistickém Československu. Sociologický časopis, 38(5), 565–592.
[37] Kreidl, M. (2008). Cesty ke vzdělání: Vzdělanostní dráhy a vzdělanostní nerovnosti v socialismu. Západočeská univerzita v Plzni.
[39] Kudláčová, B. (Ed.). (2019). Pedagogické myslenie, školstvo a vzdelávanie na Slovensku v rokoch 1945–1989. Trnavská univerzita v Trnavě.
[42] Linhartová, M. (1976). K přijímacímu řízení na OŠ. Odborná škola, 24(2), 23.
[43] Lukš, J. (1974). Zpráva z výzkumu přijímacího řízení na střední školy. VÚOŠ.
[44] Matějů, P. (1991). Kdo získal a kdo ztratil v socialistické redistribuci. 40 let vývoje vzdělanostních nerovností v Československu. Sociologický časopis, 27(1), 13–38.
[46] Moree, D. (2013). Učitelé na vlnách transformace: Kultura školy před rokem 1989 a po něm. Karolinum.
[47] Mužíková, L. (1950). Dílčí pohled na politickou a odbornou úroveň absolventů některých z postupových typů našich škol. Odborná škola, 3(9–10), 266–273.
[49] Olšáková, D., & Janáč, J. (2018). Kult jednoty: Stalinský plán přetvoření přírody v Československu 1948–1964. Academia.
[50] Opelík, J. (2000). Lexikon české literatury. Osobnosti, díla, instituce, M–Ř. Academia.
[51] Otáhal, M. (2002). Normalizace 1969–1989: Příspěvek ke stavu bádání. Ústav pro soudobé dějiny Akademie věd České republiky.
[52] Portelli, A. (2015). What makes oral history different. In R. Perks & A. Thomson (Eds.), The oral history reader (s. 21–30). Routledge.
[53] Průcha, J. (2019). Odborné školství a odborné vzdělávání: Fungování systému, problémy praxe a výzkum. Wolters Kluwer.
[55] Rýdl, K. (2010). K vývoji správy a řízení školství v českých zemích. Univerzita Pardubice.
[56] Řezáč, V. (1951). Nástup. Československý spisovatel.
[57] Sedlák, P. (2013). Proč tak snadno? Silné a slabé stránky revize vykládání diktatury KSČ a jejího nástupu v únoru 1948. Dějiny–teorie–kritika, 10 (1), 30–55.
[58] Simonová, N. (2006). Vzdělanostní nerovnosti a vzdělanostní mobilita v období socialismu. In P. Matějů & J. Straková (Eds.), (Ne)rovné šance na vzdělání. Vzdělanostní nerovnosti v České republice (s. 62–91). Academia.
[59] Simonová, N. (2011). Vzdělanostní nerovnosti v české společnosti. Vývoj od počátku 20. století do současnosti. Sociologické nakladatelství.
[60] Smith, G. (2017a). Oral history. Routledge.
[61] Smith, K. E. (2017b). Moscow 1956. The silenced spring. Harvard University Press.
[63] Stenström, M., & Virolainen, M. (2014). The history of Finnish vocational education and training. Finnish Institute for Educational Research University of Jyväskylä.
[64] Swain, G., & Swain, N. (1998). Eastern Europe since 1945. MacMillan Press.
[65] Švanda, I. (2000). Výzkumný ústav odborného školství padesátiletý. Retrospektivní pohled na jeho výzkumnou činnost. Zpravodaj výzkumného ústavu odborného školství, (5), 1–32.
[66] Václavík, V. (1997). Cesta ke svobodné škole: Kapitoly ze srovnávací pedagogiky. Líp.
[67] Vaněk, M., & Houda, P. (2016). Střípky mozaiky: Každodenní život české společnosti v období norma-lizace a transformace z pohledu orální historie. Fakulta humanitních studií Univerzity Karlovy v Praze.
[68] Vaněk, M., & Mücke, P. (2015). Třetí strana trojúhelníku: Teorie a praxe orální historie. Karolinum.
[69] Vorlíček, Ch. (2004). České školství 1945–2000. In E. Walterová (Ed.), Česká pedagogika: Proměny a výzvy: Sborník k životnímu jubileu profesora Jiřího Kotáska (s. 119–176). Univerzita Karlova.
[70] Walterová, E. (2004). Úloha školy v rozvoji vzdělanosti. Paido.
[71] Wollschläger, N., & Guggenheim, É. F. (Eds.). (2004). A history of vocational education and training in Europe – From divergence to convergence. European Journal Vocational Training, 32, 1–3.
[73] Zounek, J., & Šimáně, M. (2014). Úvod do studia dějin pedagogiky a školství: Kapitoly z metodologie historicko-pedagogického výzkumu. Masarykova univerzita.
[75] Zounek, J., Šimáně, M., & Knotová, D. (2017a). Normální život v nenormální době. Základní školy a jejich učitelé (nejen) v období normalizace. Wolters Kluwer.
[76] Zounek, J., Šimáně, M., & Knotová, D. (2017b). Socialistická základní škola pohledem pamětníků. Sonda do života učitelů v Jihomoravském kraji. Wolters Kluwer.
[78] Zwettler, O., Vaculík, J., & Čapka, F. (1996). Úvod do studia dějepisu a technika historikovy práce. Masarykova univerzita.