Akční výzkum je věcí profesní odvahy: rozhovor s Kate Wall

Variant title
Action research is a matter of professional courage: an interview with Kate Wall
Source document: Studia paedagogica. 2015, vol. 20, iss. 2, pp. [127]-133
Extent
[127]-133
  • ISSN
    1803-7437 (print)
    2336-4521 (online)
Type: Article
Language
Czech
License: Not specified license
Note
  • Rozhovor s profesorkou Kate Wall proběhl 13. října 2014 na Ústavu pedagogických věd Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, při příležitosti její účasti na sympoziu věnovaném dialogickému vyučování. Rozhovor vedli Roman Švaříček a Klára Šeďová.
Document
References:
[1] Baumfield, V., Hall, E., & Wall, K. (2013). Action research in education. Learning through practitioner enquiry. London: SAGE.

[2] Goodbourn, R., Hartley, T., Higgins, S., & Wall, K. (2009). Learning to learn for life 3: Research and practical examples for secondary schools. London, New York: Continuum Publishing.

[3] Wall, K. (2012). "It wasn't too easy, which is good if you want to learn": An exploration of pupil participation and Learning to Learn. The Curriculum Journal, 23(3), 283–305. | DOI 10.1080/09585176.2012.703442