Search

Displaying 1 - 30 of 61

Article
Thaler, Marleen. How modern is technology? : the link between prehistoric UFOs and modern traditionalism. Religio. 2022, vol. 30, iss. 1, pp. 7–24.

Article

Article
Rajtíková, Katarína Dženisa. [Holba, Jiří. Kauzalita v buddhistickém myšlení]. Religio. 2022, vol. 30, iss. 1, pp. 81–83.

Article
French, Aaron. Parallel metaphors in theosophy and transhumanism. Religio. 2022, vol. 30, iss. 1, pp. 25–43.

Article
Marrone, Tancredi, Kapcár, Andrej. Introduction : Deus ex Machina : Transcending Esoteric Traditions through Modern Technology. Religio. 2022, vol. 30, iss. 1, pp. 3–6.

Article
Havelka, Ondřej. [Falen, Douglas J. African science: witchcraft, vodun, and healing in Southern Benin]. Religio. 2022, vol. 30, iss. 1, pp. 86–88.

Article
Nenadalová, Jana, Menšíková, Tereza. "Metal Studies in Central/Eastern Europe : 1st (online) workshop" on extreme music and its academic studies. Religio. 2022, vol. 30, iss. 1, pp. 77–80.

Issue
Religio, 2022, vol. 30, issue 1.

Issue
Studia paedagogica, 2022, vol. 27, issue 1.

Issue
Sacra, 2022, vol. 20, issue 1.

Article
Válek, František, Mokrý, Matouš. Úvodník. Sacra. 2022, vol. 20, iss. 1, pp. 5–6.

Article
Loulová, Petra. Lamaštu, the Stranger. Sacra. 2022, vol. 20, iss. 1, pp. 7–25.

Article
Třešňák, Jakub. Plazi a jejich místo ve světě Ilyrů. Sacra. 2022, vol. 20, iss. 1, pp. 26–35.

Article
Válek, František, Mokrý, Matouš, Hernandez, Evelyne. Rozhovor s Mgr. Evelyne Hernandez. Sacra. 2022, vol. 20, iss. 1, pp. 36–44.

Article
Koppová, Kateřina, Dvořáčková, Terezie. Marking 10 Years of LEVYNA: Shifting Topics and Tools of CESR. Sacra. 2022, vol. 20, iss. 1, pp. 45–48.

Article
Válek, František, Mokrý, Matouš. Výběr z nově vydaných titulů z oblasti studia náboženství starověkého východního Středomoří. Sacra. 2022, vol. 20, iss. 1, pp. 53–57.

Article
Pavlasová, Lenka, Robová, Jarmila, Uličná, Klára, Vondrová, Naďa, Stará, Jana, Novotná, Magdalena. Vliv přípravného studia učitelů na rozvoj jejich profesního vidění. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 1, pp. 13–33.

Article
Šejna, Erik. Postoje žáků nižšího sekundárního vzdělávání k homosexualitě. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 1, pp. 153–169.

Article
Šalamounová, Zuzana. Základní školy v procesu adaptace na výuku na dálku : vícepřípadová studie. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 1, pp. 35–66.

Article
Cígler, Hynek, Ježek, Stanislav, Širůček, Jan, Lacinová, Lenka. Hodnocení bakalářských prací jako přijímací kritérium do navazujícího magisterského studia : psychometrická kazuistika. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 1, pp. 93–124.

Article
Švaříček, Roman. Věda je jen jedna : editorial. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 1, pp. 5–11.

Issue
Studia paedagogica, 2022, vol. 27, issue 2.

Article
Smith, Kari, Brücknerová, Karla. Rethinking the essential questions in higher education : editorial. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 2, pp. 5–7.

Article
Lintner, Tomáš, Šeďová, Klára. Aiming for active student participation in online university lessons : a case study of two teachers during emergency remote teaching. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 2, pp. 9–34.

Article
Almeida, Marta Mateus de, Viana, Joana, Alves, Mariana Gaio. Exploring teaching conceptions and practices : a qualitative study with higher education teachers in Portugal. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 2, pp. 35–53.

Article
Lehesvuori, Sami, Ketonen, Laura, Hähkiöniemi, Markus. Utilizing informal formative assessment and dialogicity during reflections on educational dialogue in mathematics. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 2, pp. 55–75.

Article
Dostálová, Nicol, Juhaňák, Libor, Plch, Lukáš. A narrative review of eye-tracking research on self-regulated learning from multimedia learning materials in higher education. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 2, pp. 77–96.