Search

Displaying 1 - 30 of 57

Chapter
Osolsobě, Klára. Bibliografie. In: Osolsobě, Klára. Morfologie českého slovesa a tvoření deverbativ jako problém strojové analýzy češtiny. 2011, pp. 195–200.

Chapter
Osolsobě, Klára. The morphology of the Czech verb and verb derived nouns and adjectives as a problem of the formal description and automatic analysis of the Czech language. In: Osolsobě, Klára. Morfologie českého slovesa a tvoření deverbativ jako problém strojové analýzy češtiny. 2011, pp. 193–194.

Chapter
Pleskalová, Jana. Resumé. In: Pleskalová, Jana. Tvoření nejstarších českých osobních jmen. 1998, pp. 117–121.

Chapter
Lamprecht, Arnošt. The common slavonic : summary. In: Lamprecht, Arnošt. Praslovanština. 1987, pp. 191–193.

Chapter
Rusínová, Zdenka. Summary. In: Rusínová, Zdenka. Tvoření staročeských adverbií. 1984, pp. 126–127.

Chapter
Vykypěl, Bohumil. Tituli Slavici. In: Vykypěl, Bohumil. Studie k šlechtickým titulům v germánských, slovanských a baltských jazycích : etymologie jako pomocná věda historická. 2004, pp. 88–180.

Chapter
Lamprecht, Arnošt. Die Entwicklung des phonologischen Systems des Tschechischen : Zusammenfassung. In: Lamprecht, Arnošt. Vývoj fonologického systému českého jazyka. 1966, pp. 99–104.

Chapter
Grepl, Miroslav, Karlík, Petr. Grammatische Ausdrucksmittel der Hierarchisierung der semantischen Struktur des Satzes. In: Grepl, Miroslav. , Karlík, Petr. Gramatické prostředky hierarchizace sémantické struktury věty. 1983, pp. 95–97.

Chapter
Chloupek, Jan. Die Tschechische Sprachsituation : Zusammenfassung. In: Chloupek, Jan. Dichotomie spisovnosti a nespisovnosti. 1986, pp. 127–129.

Chapter
Chloupek, Jan. The changing dichotomy between informal and formal utterance : summary. In: Chloupek, Jan. Dichotomie spisovnosti a nespisovnosti. 1986, pp. 117–121.

Chapter
Chloupek, Jan. Aspects of the dialect. In: Chloupek, Jan. Aspekty dialektu. 1971, pp. 125–130.

Chapter
Dufková, Kristýna. Olší, Nusperg, Růžodol : names of some woody plants in the chosen Czech place names : summary. In: Dufková, Kristýna. Olší, Nusperg, Růžodol : názvy dřevin v sídelních jménech českých zemí. 2021, pp. 267–269.

Chapter
Lamprecht, Arnošt. Die Entwicklung des phonologischen Systems des Tschechischen : Zusammenfassung. In: Lamprecht, Arnošt. Vývoj fonologického systému českého jazyka. 1968, pp. 101–106.

Chapter
Kovářová, Pavla. Information safety of primary school pupils lessons in libraries : summary. In: Kovářová, Pavla. Informační bezpečnost žáků základních škol : lekce v knihovnách. 2019, pp. 198–199.

Chapter
Šlosar, Dušan. Zusammenfassung. In: Šlosar, Dušan. Slovotvorný vývoj českého slovesa. 1981, pp. 147–150.

Article
Novotný, Daniel D.. SNAP/SPAN in Basic Formal Ontology: an Aristotelian suggestion. ProInflow. 2013, vol. 5, iss. 1, pp. 55–65.

Article

Article
Hrabal, Jan, Pruša, Tomáš. Evaluation of medical information quality. ProInflow. 2015, vol. 7, iss. 1, pp. 41–54.

Article
Stodola, Jiří. The cognitive paradigm in information science with a view to sensorially impaired persons. ProInflow. 2011, vol. 3, iss. 1, pp. 123–134.

Article
Žumer, Maja. Do we need to change? Do we want to change? : the future of bibliographic information systems. ProInflow. 2011, vol. 3, iss. 2, pp. 138–149.

Article
Rouvari, Ari, Vakkari, Mikael. Finnish National Library public interface. ProInflow. 2011, vol. 3, iss. 2, pp. 69–81.

Article
Bouda, Tomáš. Future of digital reading through the lens of Horizon scanning. ProInflow. 2014, vol. 6, iss. 2, pp. 3–15.

Article

Article
Lipková, Helena, Římanová, Radka, Jarolímková, Adéla, Zadražilová, Iva. Information behavior of elderly citizens in search for information on current events. ProInflow. 2017, vol. 9, iss. 1, pp. 4–22.

Article
Béres, Judit. LIS students as Critical Thinkers – experiences of a complex pilot programme. ProInflow. 2016, vol. 8, iss. 2, pp. 4–18.

Article
Tóth, Máté. The role of public libraries in Lifelong Learning in a multicultural and digital context. ProInflow. 2016, vol. 8, iss. 2, pp. 32–42.

Article
Tomoriová, Františka. Information ethics in the context of information literacy. ProInflow. 2016, vol. 8, iss. 2, pp. 85–96.