Search
Displaying 1 - 30 of 11820
Article
Ondráček, Jaroslav.
K otázce předminulosti a minulosti v italštině a v angličtině. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. A, Řada jazykovědná. 1973, vol. 22, iss. A21, pp. 57–68.
Article
Jiráček, Jiří.
K interferenci v ruské sufixální derivaci. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. A, Řada jazykovědná. 1973, vol. 22, iss. A21, pp. 35–40.
Article
Back matter. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. A, Řada jazykovědná. 1986, vol. 35, iss. A34, pp. .
Article
Gorczyca, Wojciech.
Tradycja wojny Starotestamentowej w literaturze rosyjskiej a Armia Konna Izaaka Babla. Slavica litteraria. 2019, vol. 22, iss. 1, pp. 89–105.
Article
Štubňa, Pavol.
Preklad a recepcia na slovensko-talianskej osi. Slavica litteraria. 2019, vol. 22, iss. 1, pp. 118–119.
Article
Rylov, Stanislav Aleksandrovič.
Славянская филология в Нижегородском государственном университете им. Н.И. Лобачевскогo. Slavica litteraria. 2016, vol. 19, iss. 2, pp. 145–153.
Article
Bunjak, Petar.
Литературоведческaя славистикa и "культурологический перевopoт" или Чтo произошло?. Slavica litteraria. 2016, vol. 19, iss. 2, pp. 43–48.
Article
Zelenka, Miloš.
Šedesát let maďarské bohemistiky. Slavica litteraria. 2016, vol. 19, iss. 1, pp. 141–143.
Article
Bátorová, Mária.
Z hľadiska mýtu dualitný typ spisovateľa : (Dominik Tatarka: stavanie a deštrukcia mýtov). Slavica litteraria. 2016, vol. 19, iss. 1, pp. 17–28.
Chapter
Prameny a seznam relevantní literatury. In: Ústav slavistiky : východiska a perspektivy.
2019, pp. 105–112.
Chapter
Myronova, Halyna, Kalina, Petr.
Ukrajinistika na Masarykově univerzitě. In: Ústav slavistiky : východiska a perspektivy.
2019, pp. 28–37.
Article
Dostálová, Nicol, Juhaňák, Libor, Plch, Lukáš.
A narrative review of eye-tracking research on self-regulated learning from multimedia learning materials in higher education. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 2, pp. 77–96.
Article
Říčan, Jaroslav, Kroufek, Roman.
Factor structure of a self-report questionnaire determining the epistemic beliefs of primary school and kindergarten student teachers in the science domain. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 2, pp. 97–129.
Article
Nekardová, Barbora.
The role of peer learning among university teachers in integrating digital technologies into higher education teaching. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 2, pp. 131–149.
Article
Kyloušek, Petr.
Centres et périphéries II. Études romanes de Brno. 2022, vol. 43, iss. 2, pp. 7–10.
Article
Bucaioni, Marco.
Verticalidade e horizontalidade entre centro(s) e periferia(s) : as literaturas africanas de língua portuguesa em inglês, alemão e italiano. Études romanes de Brno. 2022, vol. 43, iss. 2, pp. 11–45.
Article
Špánková, Silvie.
Rui Knopfli, nómada entre Sião e Babilónia. Études romanes de Brno. 2022, vol. 43, iss. 2, pp. 47–61.
Article
Xavier, Lola Geraldes.
O centro da periferia em Mulheres de cinza de Mia Couto. Études romanes de Brno. 2022, vol. 43, iss. 2, pp. 63–77.
Article
Augusto, Sara.
"Histórias de um céu movente" : movimentos entre centro e periferia na poesia de Carlos Morais José. Études romanes de Brno. 2022, vol. 43, iss. 2, pp. 79–98.
Article
Batličková, Eva, Langer, Caroline Ivanski .
Busca de um diálogo intercultural : literatura indígena no Brasil. Études romanes de Brno. 2022, vol. 43, iss. 2, pp. 99–114.
Article
Bertazza, Juan Pablo.
Las huellas del Golem en "El milagro secreto" de Borges. Études romanes de Brno. 2022, vol. 43, iss. 2, pp. 115–127.