Search

Displaying 1 - 30 of 179

Article
Wheeler, Graham John. "Do what thou wilt" : the history of a precept. Religio. 2019, vol. 27, iss. 1, pp. 17–41.

Article
Sözen Özdoğan, Sinem, Özçakır, Bilal, Orhan, Burcu. A case of teacher and student mathematical problem-solving behaviors from the perspective of a cognitive-metacognitive framework. Studia paedagogica. 2019, vol. 24, iss. 4, pp. 221–243.

Article
Ohlemann, Svenja, Driesel-Lange, Katja. A latent profile analysis of career competence in German vocational schools. Studia paedagogica. 2019, vol. 24, iss. 2, pp. 33–57.

Article

Article
Vlčková, Kateřina, Květoň, Petr, Ježek, Stanislav, Mareš, Jan, Lojdová, Kateřina. Adaptace škály managementu chování a výuky na české podmínky. Studia paedagogica. 2019, vol. 24, iss. 1, pp. 135–155.

Article
Av-Shalom, Na'ama Y., Zimmerman, Randi M., Chinn, Clark A., Duncan, Ravit G.. Analysis of different categories of epistemic and metacognitive discourse in argumentation. Studia paedagogica. 2019, vol. 24, iss. 4, pp. 101–118.

Article
Zůbek, Antonín. Archeologické projevy středověké a raně novověké zástavby první předměstské čtvrti v Brně. Archaeologia historica. 2019, vol. 44, iss. 1, pp. 289–311.

Article
Militká, Lenka, Šámal, Zdeněk. Archeologická prospekce vrcholně středověkého areálu bojiště u Lipan (okres Kolín). Archaeologia historica. 2019, vol. 44, iss. 2, pp. 699–713.

Article
Vích, David, Šínová, Jana, Bek, Tomáš. Archeologický výzkum hřbitova kolem farního kostela svatého Vavřince ve Vysokém Mýtě. Archaeologia historica. 2019, vol. 44, iss. 2, pp. 813–833.

Article
Mazáčková, Jana, Vaněčková, Daniela. Archeologické výzkumy Ing. B. Coufala v areálu hradu Rokštejn. Archaeologia historica. 2019, vol. 44, iss. 2, pp. 529–545.

Article
Crkal, Jiří, Derner, Kryštof, Hrubý, Petr, Milo, Peter. Architektura hornických sídlišť na sklonku přemyslovské doby. Archaeologia historica. 2019, vol. 44, iss. 2, pp. 887–923.

Article
Back matter. Studia paedagogica. 2019, vol. 24, iss. 4, pp. .

Article
Back matter. Studia paedagogica. 2019, vol. 24, iss. 3, pp. .

Article
Back matter. Studia paedagogica. 2019, vol. 24, iss. 2, pp. .

Article
Back matter. Studia paedagogica. 2019, vol. 24, iss. 1, pp. .

Article
Reznitskaya, Alina, Švaříček, Roman. Better learning through argumentation : editorial. Studia paedagogica. 2019, vol. 24, iss. 4, pp. 5–10.

Article
Rapanta, Chrysi. Bewilderment as a pragmatic ingredient of teacher-student dialogic interactions. Studia paedagogica. 2019, vol. 24, iss. 4, pp. 45–61.

Article
Thomová, Zuzana, Šálková, Tereza, Průchová, Erika, John, Jan, Cherkinsky, Alexander. Bioarcheologické průzkumy ostatků svatých z katakomb a jejich translace v období baroka do významných míst v jižních čechách. Archaeologia historica. 2019, vol. 44, iss. 2, pp. 795–811.

Article
Bátora, Jozef, Drozd, Dominik. Bojisko pri Veľkých Vozokanoch – poznatky a perspektívy ďalšieho výskumu. Archaeologia historica. 2019, vol. 44, iss. 2, pp. 677–697.

Book
Přichystalová, Renáta, Kalová, Kateřina, Boberová, Kateřina, Nováček, Jan. Břeclav - Pohansko. IX., Pohřební areály z Jižního předhradí (archeologicko-antropologická studie). 2019

Article
Motal, Jan. Být pomalí jako želvy : k vědě symbiotické a pluralitní. Religio. 2019, vol. 27, iss. 2, pp. 201–219.

Article
Hlaďo, Petr, Lazarová, Bohumíra, Hloušková, Lenka. Career adaptability of vocational education and training graduates in the period of prospective school-to-work transition. Studia paedagogica. 2019, vol. 24, iss. 2, pp. 59–83.

Article
Contents. Studia paedagogica. 2019, vol. 24, iss. 4, pp. 3–4.