Search

Displaying 1 - 30 of 120

Article
Novotný, František. XXI. světový kongres IAHR "Dynamics of Religion: Past and Present". Religio. 2016, vol. 24, iss. 1, pp. 97–99.

Article
Vrzal, Miroslav. Weston, Donna and Bennett, Andy (Eds.) (2014). Pop Pagans: Paganism and Popular Music. Sacra. 2016, vol. 14, iss. 2, pp. 81–84.

Article
Římánková, Anna, Sedláček, Martin. Vybrané strategie podvádění žáků a autoregulace učení. Studia paedagogica. 2016, vol. 21, iss. 3, pp. 107–129.

Article
Vencálek, Matouš, Vrzal, Miroslav. Výběr z titulů z oblasti akademického studia pohanství. Sacra. 2016, vol. 14, iss. 2, pp. 85–88.

Article
Čejková, Olga. Výběr z nově vydaných titulů. Sacra. 2016, vol. 14, iss. 1, pp. 80–83.

Article

Article
Ryneš, Pavel. Valentínova "Žeň", chvála stvoření?. Religio. 2016, vol. 24, iss. 2, pp. 219–228.

Article
Vrzal, Miroslav. Úvodník. Sacra. 2016, vol. 14, iss. 1, pp. 5.

Article
Vrzal, Miroslav, Vencálek, Matouš. Úvodník. Sacra. 2016, vol. 14, iss. 2, pp. 5–6.

Article
Dvořák, Dominik, Vyhnálek, Jan, Starý, Karel. Tranzice a transfer ve vzdělávací dráze: longitudinální studie rizikového žáka. Studia paedagogica. 2016, vol. 21, iss. 3, pp. 9–39.

Article
Cortellesi, Giulia, Kernan, Margaret. Together old and young: how informal contact between young children and older people can lead to intergenerational solidarity. Studia paedagogica. 2016, vol. 21, iss. 2, pp. 101–116.

Article
Michlíčková, Eliška, Španielová, Monika. The parent and grandparent roles from the perspective of contemporary Czech grandparents. Studia paedagogica. 2016, vol. 21, iss. 2, pp. 131–145.

Article

Article
Bottery, Mike. The future of intergenerational learning: redefining the focus?. Studia paedagogica. 2016, vol. 21, iss. 2, pp. 9–24.

Article
Havigerová, Jana Marie, Smetanová, Veronika, Křoustková-Moravcová, Iva. Talent and creativity in preschool age children: a pilot study. Studia paedagogica. 2016, vol. 21, iss. 4, pp. 77–98.

Article
Nehyba, Jan, Svojanovský, Petr. Tacitní znalosti v metaforách studentky učitelství. Studia paedagogica. 2016, vol. 21, iss. 1, pp. 57–85.

Chapter
Bělka, Luboš. Summary. In: Bělka, Luboš. Mandala and history : Bidia Dandarovich Dandaron and Buryat Buddhism. 2016, pp. 119.

Article
Švaříček, Roman. Sůl a pepř pedagogických věd : editorial. Studia paedagogica. 2016, vol. 21, iss. 1, pp. 5–8.

Article
Lojdová, Kateřina. Student nonconformity at school. Studia paedagogica. 2016, vol. 21, iss. 4, pp. 53–76.

Article
Stará, Lenka. [Soukupová, Helena. Svatá Anežka Česká: život a legenda]. Religio. 2016, vol. 24, iss. 2, pp. 242–244.

Article
Preissová Krejčí, Andrea, Cichá, Martina, Maláčová, Jana. Redukcionistické chápání multikulturní výchovy na českých školách. Studia paedagogica. 2016, vol. 21, iss. 3, pp. 63–79.

Article
Glomb, Tomáš. Probuzeni se vzpomínkou: inkubace v kultu Asklépia a její vliv na fungování paměti. Religio. 2016, vol. 24, iss. 1, pp. 3–17.

Article
Gavora, Peter. Preschool children in book-reading situations with parents: the perspective of personal agency theory. Studia paedagogica. 2016, vol. 21, iss. 4, pp. 99–116.

Article
Pokyny pro autory. Religio. 2016, vol. 24, iss. 2, pp. 247.

Article
Pokyny pro autory. Religio. 2016, vol. 24, iss. 1, pp. 109.

Article
Pokyny pro autory. Sacra. 2016, vol. 14, iss. 1, pp. .