Search
Displaying 1 - 30 of 101
Article
Rodová, Veronika, Slavík, Jan.
Živé obrazy jako metoda výuky dějepisu : analytické zobecnění poznatků z praxe. Studia paedagogica. 2018, vol. 23, iss. 3, pp. 9–48.
Article
Zhao, Yanmin, Ko, James.
Workplace learning in the professional development of vocational education teachers. Studia paedagogica. 2018, vol. 23, iss. 2, pp. 43–58.
Article
Gregorzewski, Malte.
Where teachers learn through work and students work to learn: an empirically informed report on two examples of educational innovations from a German school. Studia paedagogica. 2018, vol. 23, iss. 2, pp. 137–157.
Article
Záleská, Klára.
Vzdělávání dětí cizinců perspektivou rovných vzdělávacích příležitostí. Studia paedagogica. 2018, vol. 23, iss. 3, pp. 139–164.
Article
Spurná, Michaela, Knecht, Petr.
Využívání kurikulárních dokumentů učiteli základních škol : aplikace Johnsonovy typologie. Studia paedagogica. 2018, vol. 23, iss. 1, pp. 29–54.
Article
Royo, Carles.
Els verbs psicològics pronominals catalans i l'alternança emotiva/volitiva. Études romanes de Brno. 2018, vol. 39, iss. 1, pp. 115–138.
Book
Darebný, Jan.
Verso español y verso checo : traducción del teatro polimétrico de Calderón de la Barca. 2018
Article
Abrines Llabrés, Bartomeu, Mateu Fontanals, Jaume.
Els verbs de canvi d'estat del català i l'alternança causativa: una proposta sintàctica. Études romanes de Brno. 2018, vol. 39, iss. 1, pp. 139–161.
Article
Gendre, Renato.
[Varvaro, Alberto. Il fantastico nella letteratura medievale: il caso della Francia]. Études romanes de Brno. 2018, vol. 39, iss. 2, pp. 199.
Article
Samková, Libuše.
Uplatnění otevřeného přístupu k matematice v přípravě budoucích učitelů 1. stupně ZŠ – empirická studie v kontextu badatelsky orientovaného kurzu. Studia paedagogica. 2018, vol. 23, iss. 3, pp. 49–67.
Article
Špička, Jiří.
Un vergilianus nell'Aldilà : (per il Somnium di Albertino Mussato). Études romanes de Brno. 2018, vol. 39, iss. 1, pp. 47–58.
Article
Harvánková, Klára.
Studijní neúspěšnost jako jeden z problémů českých vysokých škol?. Studia paedagogica. 2018, vol. 23, iss. 1, pp. 147–155.
Article
Lenzi Kučmová, Alexandra.
[Štubňa, Pavol. Ekonomika pre tlmočníkov z/do taliančiny]. Études romanes de Brno. 2018, vol. 39, iss. 2, pp. 194–195.
Chapter
Darebný, Jan.
Spanish verse and Czech verse translation of the polymetric plays of Calderón de la Barca : summary. In: Darebný, Jan. Verso español y verso checo : traducción del teatro polimétrico de Calderón de la Barca.
2018, pp. 199–202.
Article
Hladík, Jakub, Ingrová, Nikol, Sobková, Nikola.
Sociální a personální kontext interkulturního učení žáků středních škol. Studia paedagogica. 2018, vol. 23, iss. 3, pp. 91–112.
Article
Gendre, Renato.
[Schizzerotto, Giancarlo. Sberleffi di campanile: per una storia culturale dello scherno come elemento dell'identità nazionale dal Medioevo ai giorni nostri]. Études romanes de Brno. 2018, vol. 39, iss. 2, pp. 196–197.
Article
Chvál, Martin, Šmejkalová, Martina.
Řešení úloh z české syntaxe žáky 4.–9. ročníků základních škol. Studia paedagogica. 2018, vol. 23, iss. 1, pp. 105–134.
Article
Göhlich, Michael, Novotný, Petr, Revsbaek, Line, Schröer, Andreas, Weber, Susanne M., Byung, Jun Yi.
Research memorandum : Organizational education. Studia paedagogica. 2018, vol. 23, iss. 2, pp. 205–215.
Article
Hloušková, Lenka.
Přístupy ve vzdělávání kariérových poradců : od obsahu ke kompetencím?. Studia paedagogica. 2018, vol. 23, iss. 3, pp. 113–138.
Article
Buchberger, Iva, Kovač, Vesna, Ažić Bastalić, Adriana.
Přínos distributivního vedení škol k pracovní spokojenosti učitelů. Studia paedagogica. 2018, vol. 23, iss. 1, pp. 55–80.
Article
Hloušková, Lenka, Fernández-Rey, Elena, Ceinos Sanz, Cristina, Nogueira Pérez, Miguel A., García-Murias, Rebeca, Gościniak, Małgorzata, Navrátilová, Lenka.
Příklad dobré projektové praxe ze vzdělávání kariérových poradců. Studia paedagogica. 2018, vol. 23, iss. 3, pp. 175–181.
Article
Bidaud, Samuel.
Pour une poétique de la mer dans Tintin. Études romanes de Brno. 2018, vol. 39, iss. 2, pp. 177–185.
Article
Gendre, Renato.
[Piccat, Marco. Donne piemontesi e corti d'amore: una raccolta di liriche dell'antica Provenza]. Études romanes de Brno. 2018, vol. 39, iss. 2, pp. 200–203.
Article
Lášticová, Barbara, Hargašivá, Lucia, Andraščiková, Simona, Dráľ, Peter, Findor, Andrej.
Perspektívy a limity vytvárania tolerantných medziskupinových postojov vo vyučovaní občianskej náuky na Slovensku. Studia paedagogica. 2018, vol. 23, iss. 3, pp. 69–90.
Article
Doroftei, Alexandra Oliveira, Silva, Sofia Marques da, Araújo, Helena C..
Perspectives of young people enrolled in apprenticeship courses in Portugal about learning in work contexts. Studia paedagogica. 2018, vol. 23, iss. 2, pp. 77–99.
Article
Sindičić Sabljo, Mirna.
Paris et ses banlieues dans les romans de Faïza Guène et Rachid Djaïdani. Études romanes de Brno. 2018, vol. 39, iss. 1, pp. 7–19.
Article
Millová, Katarína, Blatný, Marek.
Objective and subjective work characteristics and their relation to the successful development of adults in a society after a macrosocial transition. Studia paedagogica. 2018, vol. 23, iss. 2, pp. 59–75.