Displaying 1 - 25 of 201
Article
Kiesow, Karl-Friedrich.
J. G. v. Herder and W. v. Humboldt: reflections upon the origin of language: a comparative essay, with a commentary on recent developments in the philosophy of language. Pro-Fil. 2014, vol. 15, iss. 2, pp. 14–28.
Article
Stránský, Michal.
Terry Pratchett dává ruku smrti (Smrťovi). Pro-Fil. 2014, vol. 15, iss. 2, pp. 83–89.
Article
Svačinová, Iva.
Strategické manévrování v novinové zprávě: případ Hawkingovy podpory legalizace eutanazie. Pro-Fil. 2014, vol. 15, iss. 2, pp. 58–72.
Article
Šalamounová, Zuzana.
(Re)konstruování školního vědeckého slovníku. Studia paedagogica. 2014, vol. 19, iss. 1, pp. 9–42.
Article
Teplá, Michaela.
Zaostřeno na šprty. Studia paedagogica. 2014, vol. 19, iss. 1, pp. 137–147.
Article
Korthagen, Fred, Šalamounová, Zuzana, Švaříček, Roman.
Hledání skrytých kvalit: rozhovor s Fredem Korthagenem. Studia paedagogica. 2014, vol. 19, iss. 1, pp. 125–135.
Article
Knecht, Petr.
O krizi (teorie) kurikula a cestě jak z ní ven. Studia paedagogica. 2014, vol. 19, iss. 1, pp. 161–165.
Article
Vala, Jaroslav, Chráska, Miroslav.
Recepce poezie u žáků středního odborného učiliště a gymnázia. Studia paedagogica. 2014, vol. 19, iss. 1, pp. 43–63.
Article
Pihlgren, Ann.
Rodičovské schůzky vedené žáky. Studia paedagogica. 2014, vol. 19, iss. 1, pp. 83–102.
Article
Sedláček, Martin, Šeďová, Klára.
Editorial. Studia paedagogica. 2014, vol. 19, iss. 1, pp. 5–7.
Article
Pavelková, Michaela.
Školní hodnocení očima matek žáků druhého stupně základní školy. Studia paedagogica. 2014, vol. 19, iss. 1, pp. 149–159.
Article
Výzva pro autory : časopis Studia paedagogica, ročník 20, číslo 2, rok 2015 : Téma: Akce!. Studia paedagogica. 2014, vol. 19, iss. 1, pp. 167–169.
Article
Rabušicová, Milada, Kamanová, Lenka, Pevná, Kateřina.
Mezigenerační učení v prostředí komunit: koncept a mapování výzkumného terénu. Studia paedagogica. 2014, vol. 19, iss. 1, pp. 103–124.
Article
Kostelecká, Yvona.
Doma, nebo ve škole?. Studia paedagogica. 2014, vol. 19, iss. 1, pp. 65–81.
Article
Šeďová, Klára, Švaříček, Roman, Sedláček, Martin, Šalamounová, Zuzana.
On the way to dialogic teaching: action research as a means to change classroom discourse. Studia paedagogica. 2014, vol. 19, iss. 4, pp. 9–43.
Article
Gallardo Echenique, Eliana.
An integrative review of literature on learners in the digital era. Studia paedagogica. 2014, vol. 19, iss. 4, pp. 161–184.
Article
Rißler, Georg, Bossen, Andrea, Blasse, Nina.
School as space: spatial alterations, teaching, social motives, and practices. Studia paedagogica. 2014, vol. 19, iss. 4, pp. 145–160.
Article
Novotný, Petr, Brücknerová, Karla.
Intergenerational learning among teachers: an interaction perspective. Studia paedagogica. 2014, vol. 19, iss. 4, pp. 45–79.