Search
Displaying 1 - 30 of 89
Article
Schörkhuber, Eva.
Zugänge zum Archiv : ein Parcours durch philosophische und kulturwissenschaftliche Archiv-Konzeptionen. Pro-Fil. 2018, vol. 19, iss. 1, pp. 36–48.
Article
Rodová, Veronika, Slavík, Jan.
Živé obrazy jako metoda výuky dějepisu : analytické zobecnění poznatků z praxe. Studia paedagogica. 2018, vol. 23, iss. 3, pp. 9–48.
Article
Zhao, Yanmin, Ko, James.
Workplace learning in the professional development of vocational education teachers. Studia paedagogica. 2018, vol. 23, iss. 2, pp. 43–58.
Article
Gregorzewski, Malte.
Where teachers learn through work and students work to learn: an empirically informed report on two examples of educational innovations from a German school. Studia paedagogica. 2018, vol. 23, iss. 2, pp. 137–157.
Article
Záleská, Klára.
Vzdělávání dětí cizinců perspektivou rovných vzdělávacích příležitostí. Studia paedagogica. 2018, vol. 23, iss. 3, pp. 139–164.
Article
Spurná, Michaela, Knecht, Petr.
Využívání kurikulárních dokumentů učiteli základních škol : aplikace Johnsonovy typologie. Studia paedagogica. 2018, vol. 23, iss. 1, pp. 29–54.
Article
Samková, Libuše.
Uplatnění otevřeného přístupu k matematice v přípravě budoucích učitelů 1. stupně ZŠ – empirická studie v kontextu badatelsky orientovaného kurzu. Studia paedagogica. 2018, vol. 23, iss. 3, pp. 49–67.
Article
Krchňák, Daniel.
Unseld Lectures 2018: Patricia Churchlandová – Neurobiologie svědomí. Pro-Fil. 2018, vol. 19, iss. 1, pp. 67–68.
Article
Harvánková, Klára.
Studijní neúspěšnost jako jeden z problémů českých vysokých škol?. Studia paedagogica. 2018, vol. 23, iss. 1, pp. 147–155.
Article
Hladík, Jakub, Ingrová, Nikol, Sobková, Nikola.
Sociální a personální kontext interkulturního učení žáků středních škol. Studia paedagogica. 2018, vol. 23, iss. 3, pp. 91–112.
Article
Zouhar, Jan.
Tři setkání s Jiřinou Popelovou. Studia philosophica. 2018, vol. 65, iss. 1-2, pp. 29–35.
Article
Ďurďovič, Martin.
Schützova koncepce sociální intersubjektivity. Pro-Fil. 2018, vol. 19, iss. 2, pp. 12–27.
Article
Chvál, Martin, Šmejkalová, Martina.
Řešení úloh z české syntaxe žáky 4.–9. ročníků základních škol. Studia paedagogica. 2018, vol. 23, iss. 1, pp. 105–134.
Article
Göhlich, Michael, Novotný, Petr, Revsbaek, Line, Schröer, Andreas, Weber, Susanne M., Byung, Jun Yi.
Research memorandum : Organizational education. Studia paedagogica. 2018, vol. 23, iss. 2, pp. 205–215.
Article
Nejeschleba, Tomáš.
Proč se hovoří o panteismu v renesanční filosofii?. Pro-Fil. 2018, vol. 19, iss. 1, pp. 2–18.
Article
Hloušková, Lenka.
Přístupy ve vzdělávání kariérových poradců : od obsahu ke kompetencím?. Studia paedagogica. 2018, vol. 23, iss. 3, pp. 113–138.
Article
Buchberger, Iva, Kovač, Vesna, Ažić Bastalić, Adriana.
Přínos distributivního vedení škol k pracovní spokojenosti učitelů. Studia paedagogica. 2018, vol. 23, iss. 1, pp. 55–80.
Article
Hloušková, Lenka, Fernández-Rey, Elena, Ceinos Sanz, Cristina, Nogueira Pérez, Miguel A., García-Murias, Rebeca, Gościniak, Małgorzata, Navrátilová, Lenka.
Příklad dobré projektové praxe ze vzdělávání kariérových poradců. Studia paedagogica. 2018, vol. 23, iss. 3, pp. 175–181.
Article
Lášticová, Barbara, Hargašivá, Lucia, Andraščiková, Simona, Dráľ, Peter, Findor, Andrej.
Perspektívy a limity vytvárania tolerantných medziskupinových postojov vo vyučovaní občianskej náuky na Slovensku. Studia paedagogica. 2018, vol. 23, iss. 3, pp. 69–90.
Article
Doroftei, Alexandra Oliveira, Silva, Sofia Marques da, Araújo, Helena C..
Perspectives of young people enrolled in apprenticeship courses in Portugal about learning in work contexts. Studia paedagogica. 2018, vol. 23, iss. 2, pp. 77–99.
Article
Zouhar, Jan.
[Pavličíková, Helena. František Mareš: od fyziologie k filosofii]. Studia philosophica. 2018, vol. 65, iss. 1-2, pp. 117–119.
Article
Millová, Katarína, Blatný, Marek.
Objective and subjective work characteristics and their relation to the successful development of adults in a society after a macrosocial transition. Studia paedagogica. 2018, vol. 23, iss. 2, pp. 59–75.
Article
Rabušicová, Milada, Švaříček, Roman, Reid, Ivan.
O sociálních nerovnostech s britským sociologem výchovy : rozhovor s Ivanem Reidem. Studia paedagogica. 2018, vol. 23, iss. 1, pp. 135–146.
Article
Smith, Kari, Švaříček, Roman, Pol, Milan.
O překračování hranice známého v doktorském studiu zaměřeném na učitelské vzdělávání : rozhovor s Kari Smith. Studia paedagogica. 2018, vol. 23, iss. 3, pp. 165–174.
Article
Holzbachová, Ivana.
Dva názory na blízkou budoucnost (Hervé Juvin contra Gilles Lipovetsky). Studia philosophica. 2018, vol. 65, iss. 1-2, pp. 45–61.
Article
Vaculíková, Jitka.
Measuring self-regulated learning and online learning events to predict student academic performance. Studia paedagogica. 2018, vol. 23, iss. 4, pp. 91–118.