Displaying 1 - 25 of 55
Article
Švaříček, Roman.
Sůl a pepř pedagogických věd : editorial. Studia paedagogica. 2016, vol. 21, iss. 1, pp. 5–8.
Article
Mareš, Jiří.
Jan Hus jako vysokoškolský učitel. Studia paedagogica. 2016, vol. 21, iss. 1, pp. 111–126.
Article
Nehyba, Jan, Svojanovský, Petr.
Tacitní znalosti v metaforách studentky učitelství. Studia paedagogica. 2016, vol. 21, iss. 1, pp. 57–85.
Article
Bottery, Mike.
The future of intergenerational learning: redefining the focus?. Studia paedagogica. 2016, vol. 21, iss. 2, pp. 9–24.
Article
Nováčková, Eva.
Effects of intergenerational learning in a small manufacturing company. Studia paedagogica. 2016, vol. 21, iss. 2, pp. 117–130.
Article
Cortellesi, Giulia, Kernan, Margaret.
Together old and young: how informal contact between young children and older people can lead to intergenerational solidarity. Studia paedagogica. 2016, vol. 21, iss. 2, pp. 101–116.
Article
Vařejková, Zuzana, Žďárková, Veronika.
Intergenerational learning in contemporary Europe. Studia paedagogica. 2016, vol. 21, iss. 2, pp. 147–150.
Article
Dvořák, Dominik, Vyhnálek, Jan, Starý, Karel.
Tranzice a transfer ve vzdělávací dráze: longitudinální studie rizikového žáka. Studia paedagogica. 2016, vol. 21, iss. 3, pp. 9–39.
Article
Lefstein, Adam, Šeďová, Klára, Švaříček, Roman.
Být etnografem znamená snažit se porozumět tomu, co se děje: rozhovor s Adamem Lefsteinem. Studia paedagogica. 2016, vol. 21, iss. 3, pp. 159–165.
Article
Zounek, Jiří, Šimáně, Michal, Knotová, Dana.
Cesta k učitelství v socialistickém Československu pohledem pamětníků. Studia paedagogica. 2016, vol. 21, iss. 3, pp. 131–159.
Article
Sucháček, Petr.
Moc a studenti učitelství – jak funguje toto spojení?. Studia paedagogica. 2016, vol. 21, iss. 3, pp. 183–189.
Article
Kašparová, Irena, Láníková, Marie.
Centralizovat, nebo rozvolnit? : analýza diskuse o individuálním vzdělávání na půdě Poslanecké sněmovny ČR optikou teorie modernity Petera Wagnera. Studia paedagogica. 2016, vol. 21, iss. 3, pp. 41–61.
Article
Gavora, Peter.
Preschool children in book-reading situations with parents: the perspective of personal agency theory. Studia paedagogica. 2016, vol. 21, iss. 4, pp. 99–116.
Article
Lojdová, Kateřina.
Student nonconformity at school. Studia paedagogica. 2016, vol. 21, iss. 4, pp. 53–76.
Article
Šeďová, Klára, Švaříček, Roman, Sedláčková, Jana, Čejková, Ingrid, Šmardová, Anna, Novotný, Petr, Zounek, Jiří.
Pojetí výuky a profesní identita začínajících vysokoškolských učitelů. Studia paedagogica. 2016, vol. 21, iss. 1, pp. 9–34.
Article
Šalamounová, Zuzana.
Mateřství na dobu určitou. Studia paedagogica. 2016, vol. 21, iss. 1, pp. 139–144.