Search
Displaying 1 - 30 of 53
Article
Jarolímková, Adéla, Lesenková, Eva, Maixnerová, Lenka, Kříž, Filip, Horsák, Ondřej, Bouzková, Helena.
Otevřený přístup k vědeckým publikacím ve zdravotnictví: vytváření osobních archívů odborných publikací v Národní lékařské knihovně. ProInflow. 2015, vol. 7, iss. 1, pp. 3–15.
Article
Marčetić, Hana.
Exploring the methods and practises of personal digital information archiving among the student population. ProInflow. 2015, vol. 7, iss. 1, pp. 29–40.
Article
Hrabal, Jan, Pruša, Tomáš.
Evaluation of medical information quality. ProInflow. 2015, vol. 7, iss. 1, pp. 41–54.
Article
Fryš, Jakub, Chodounská, Alena, Kalíšek, Petr, Krčál, Martin.
Přehled systémů a nástrojů pro analýzu a srovnávání dat o výkonnosti akademických knihoven. ProInflow. 2015, vol. 7, iss. 1, pp. 16–28.
Book
Stodola, Jiří.
Filosofie informace - metateoretická analýza pojmu informace a hlavních paradigmat informační vědy. 2015
Article
Béres, Judit.
Bibliotherapy and creative writing for talented disadvantaged youth. ProInflow. 2015, vol. 7, iss. 2, pp. 4–11.
Article
Tomorinová, Františka.
Roly čitateľa v čitateľa v čitateľa v procese čítania. ProInflow. 2015, vol. 7, iss. 2, pp. 30–40.
Article
Krčál, Martin.
Sběr a využití statistických dat v českých knihovnách. ProInflow. 2015, vol. 7, iss. 2, pp. 41–52.
Article
Steinerová, Jela.
Kvalitatívne metódy výskumov v informačnej vede. ProInflow. 2015, vol. 7, iss. 2, pp. 12–29.
Article
Tomančáková, Dana.
Citační analýza časopisu ProInflow. ProInflow. 2015, vol. 7, iss. 2, pp. 53–66.
Article
Simonová, Jaroslava.
Postoje rodičů k volbě základní školy. Studia paedagogica. 2015, vol. 20, iss. 3, pp. 69–88.
Article
Sedláčková, Jana.
Typologie rodinných vypravěčů. Studia paedagogica. 2015, vol. 20, iss. 3, pp. 145–159.
Article
Zounek, Jiří, Knotová, Dana, Šimáně, Michal.
Výzkum soudobých dějin pedagogiky a školství: k metodologickým otázkám historicko-pedagogického výzkumu. Studia paedagogica. 2015, vol. 20, iss. 3, pp. 89–112.
Article
Koubek, Petr, Janík, Tomáš.
Výzkumy subjektivních teorií učitelů v kontextu profesního rozvoje: přehledová studie. Studia paedagogica. 2015, vol. 20, iss. 3, pp. 47–67.
Article
Dellen, Theo van.
The Dutch lifelong learning scene: continuing unresolved issues and two alternative perspectives. Studia paedagogica. 2015, vol. 20, iss. 4, pp. 9–32.
Article
Oliveira, Gisela.
Employability and learning transfer: what do students experience during their placements?. Studia paedagogica. 2015, vol. 20, iss. 4, pp. 123–138.
Article
Jarvis, Peter, Rabušicová, Milada, Nehyba, Jan.
Adult learning as a lifelong concern: interview with Peter Jarvis. Studia paedagogica. 2015, vol. 20, iss. 4, pp. 109–122.
Article
Häbig, Julia.
Cooperation between parents and schools from a student perspective. Studia paedagogica. 2015, vol. 20, iss. 4, pp. 155–165.
Article
Bilgin-Aksu, Mualla, Aksu, Türkan, Polat, Soner.
School administrator self-esteem and its relationship to trust in teachers. Studia paedagogica. 2015, vol. 20, iss. 4, pp. 33–51.
Article
Holm, Claus, Martinsen, Anders.
Mapping the relationship between higher education and sustainable development. Studia paedagogica. 2015, vol. 20, iss. 4, pp. 71–84.
Article
Novotný, Petr.
Mind the gap: or better still, bridge it! : editorial. Studia paedagogica. 2015, vol. 20, iss. 4, pp. 5–8.
Article
Bergnell Karlsson, Anneli.
"Let's pretend this [orange] is you!" : preschool children making meaning of a multimodal illustration offered at a Swedish Science Center. Studia paedagogica. 2015, vol. 20, iss. 4, pp. 139–153.
Article
Šmideková, Zuzana.
Learning to swim in a digital ocean. Studia paedagogica. 2015, vol. 20, iss. 4, pp. 167–171.
Article
Rabušicová, Milada, Pevná, Kateřina, Vařejková, Zuzana.
Surrogate grandparents as actors in intergenerational learning. Studia paedagogica. 2015, vol. 20, iss. 4, pp. 85–107.
Article
Straková, Jana, Simonová, Jaroslava.
Beliefs of Czech teachers as a prerequisite for effective teaching. Studia paedagogica. 2015, vol. 20, iss. 4, pp. 53–70.
Article
Molinari, Luisa, Mameli, Consuelo.
Triadické interakce ve výukové komunikaci. Studia paedagogica. 2015, vol. 20, iss. 3, pp. 7–19.