Search

Displaying 1 - 30 of 48

Article
Porubjak, Matúš. Sókratovská pedagogika v Platónovom dialógu Menón. Pro-Fil. 2022, vol. 23, iss. 1, pp. 1–15.

Article
Suvák, Vladislav. Ideál kynika v Diónových Rečiach. Pro-Fil. 2022, vol. 23, iss. 1, pp. 16–27.

Article
Károly, Tomáš. O empirickej nevyhnutnosti – kategorické, dispozičné vlastnosti a zákony prírody. Pro-Fil. 2022, vol. 23, iss. 1, pp. 28–42.

Article
Šedo, Marcel. Umelecky býva človek : advenant ako herec vo filozofii Clauda Romana. Pro-Fil. 2022, vol. 23, iss. 1, pp. 43–56.

Article
Sadloň, Dominik. Filozofia informácie a problém jej chápania ako filozofie prima . Pro-Fil. 2022, vol. 23, iss. 1, pp. 57–74.

Article
Horyna, Břetislav, Wieland, Christoph Martin. Pár zlatých zrnek Christopha Martina Wielanda : překlad s komentářem. Pro-Fil. 2022, vol. 23, iss. 1, pp. 75–83.

Article
Petrželka, Josef. Editorial. Studia philosophica. 2022, vol. 69, iss. 1, pp. 5.

Article
Řehulková, Hana. Hegelianismus brněnských augustiniánů 19. století. Studia philosophica. 2022, vol. 69, iss. 1, pp. 7–21.

Article
Pavlasová, Lenka, Robová, Jarmila, Uličná, Klára, Vondrová, Naďa, Stará, Jana, Novotná, Magdalena. Vliv přípravného studia učitelů na rozvoj jejich profesního vidění. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 1, pp. 13–33.

Article
Šejna, Erik. Postoje žáků nižšího sekundárního vzdělávání k homosexualitě. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 1, pp. 153–169.

Article
Šalamounová, Zuzana. Základní školy v procesu adaptace na výuku na dálku : vícepřípadová studie. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 1, pp. 35–66.

Article
Cígler, Hynek, Ježek, Stanislav, Širůček, Jan, Lacinová, Lenka. Hodnocení bakalářských prací jako přijímací kritérium do navazujícího magisterského studia : psychometrická kazuistika. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 1, pp. 93–124.

Article
Švaříček, Roman. Věda je jen jedna : editorial. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 1, pp. 5–11.

Article
Smith, Kari, Brücknerová, Karla. Rethinking the essential questions in higher education : editorial. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 2, pp. 5–7.

Article
Lintner, Tomáš, Šeďová, Klára. Aiming for active student participation in online university lessons : a case study of two teachers during emergency remote teaching. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 2, pp. 9–34.

Article
Almeida, Marta Mateus de, Viana, Joana, Alves, Mariana Gaio. Exploring teaching conceptions and practices : a qualitative study with higher education teachers in Portugal. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 2, pp. 35–53.

Article
Lehesvuori, Sami, Ketonen, Laura, Hähkiöniemi, Markus. Utilizing informal formative assessment and dialogicity during reflections on educational dialogue in mathematics. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 2, pp. 55–75.

Article
Dostálová, Nicol, Juhaňák, Libor, Plch, Lukáš. A narrative review of eye-tracking research on self-regulated learning from multimedia learning materials in higher education. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 2, pp. 77–96.

Article
Nekardová, Barbora. The role of peer learning among university teachers in integrating digital technologies into higher education teaching. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 2, pp. 131–149.

Article
Lee, Lenka. František Matouš Klácel a zdroje jeho utopických vizí. Studia philosophica. 2022, vol. 69, iss. 1, pp. 23–40.

Article
Brázdil, Jan. Funkce jako kritérium aktualizace Aristotelova konceptu morálního charakteru. Studia philosophica. 2022, vol. 69, iss. 1, pp. 41–55.

Article
Pospiech, Richard, Petrželka, Josef. Proč slunce svítí a hřeje? Aristotelovy potíže podruhé : překlad částí 3. kapitoly I. knihy spisu Meteorologiky a komentář. Studia philosophica. 2022, vol. 69, iss. 1, pp. 57–67.

Article
Řehulková, Hana. Zpráva o výstavě Brněnští augustiniáni 19. století: úvahy o kráse a umění. Studia philosophica. 2022, vol. 69, iss. 1, pp. 69–73.

Article
Holzbachová, Ivana. [Collier, Paul. Budoucnost kapitalismu: tváří v tvář novým úzkostem]. Studia philosophica. 2022, vol. 69, iss. 1, pp. 75–80.

Article
Nirnbergová, Veronika. [Weeks, Marcus. Filozofie pro chytré hlavy]. Studia philosophica. 2022, vol. 69, iss. 1, pp. 81–83.

Article
Krob, Josef, Petrželka, Josef. [Krob, Josef. Co je to čas? : lekce z filozofie]. Studia philosophica. 2022, vol. 69, iss. 1, pp. 84–86.

Article
Petrželka, Josef. Editorial. Studia philosophica. 2022, vol. 69, iss. 2, pp. 5.

Article
Jemelka, Petr. Environmentální hodnoty a přírodní próza. Studia philosophica. 2022, vol. 69, iss. 2, pp. 7–26.